مقالات

پروفیل چیست و کاربردهای آن در صنایع

پروفیل چست و چه انواعی دارد

کاربرد قطعات فلزی در زندگی امروز بسیار گسترده است. گروهی از انواع این قطعات که ویژگی‌هایی جذاب و قابل توجه دارند، پروفیل‌ها هستند. پروفیل یک قطعه فلزی است که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در ساختمان ها به کار می‌رود. این پروفیل ها برای تقویت و استحکام دادن ساختمان ها، توزیع بار و وزن های ساختمانی، ایجاد فضای داخلی و بسیاری از اهداف دیگر استفاده می شوند. انواع پروفیل های شامل پروفیل های فولادی، آلومینیومی، PVC و … می‌شوند. هر کدام از این پروفیل ها برای کاربردهای خاص خود مناسب هستند.در این مطلب خواهیم دانست پروفیل چیست و چه کاربردها و انواعی دارد.

در ادامه با مجموعه شهر استیل عرضه کننده انواع محصولات استنلس استیل از جمله انواع ورق استیل، انواع پروفیل ها و لوله‌ها و … همراه باشید.

پروفیل چیست ؟

پروفیل Profile مقطعی فلزی است که انواع گوناگون و کاربردهای فراوان و متعددی دارد. پرکاربردترین نوع آن پروفیل فولادی است که هم در راه‌سازی و ساختمان‌سازی و هم در صنعت به ‌صورت گسترده به کار می‌رود.

پروفیل در واقع به مقاطعی گفته می‌شود که شکل مقطع ثابت و طول زیاد دارند. این قطعات توخالی و بسیار محکم هستند.
برای ساخت پروفیل، فولاد را به روش‌های گوناگون چون کشش، فشرده‌سازی یا نورد شکل می‌دهند.

انواع و شکل‌های گوناگون پروفیل هریک کاربردهای مخصوص‌به‌خود را دارند. کاربرد پروفیل هم در صنعت و هم تولید سازه‌های مختلف رایج است.

تاریخچه پروفیل

استفاده از پروفیل یک اتفاق تازه و مدرن نیست. از قرن نوزدهم میلادی استفاده از این کالا در سازه‌ها رواج یافته است. برای مثال پل قوسی اسکاتلند سازه‌ای بزرگ و مستحکم است که با پروفیل ساخته شده است.

در ایران تا پیش از جنگ جهانی دوم از چوب استفاده‌های بسیاری به‌ویژه در ساختمان‌ها می‌شد. اگر پا به بناها و عمارت‌های تاریخی بگذارید، شاید از نخستین مواردی که توجه شما را به خود جلب کند، استفاده از چارچوب‌ها، درها، پنجره‌ها و نرده‌های چوبی است.

درحالی‌که پس از جنگ جهانی دوم که جمعیت رو به افزایش گذاشت و نیاز به مسکن به تبع آن بیشتر شد، استفاده از چوب چندان به صرفه نبود. پس معماران و مهندسان ایرانی نیز به مرور تصمیم گرفتند به جای استفاده از چوب، از مقاطع توخالی فلزی استفاده کنند که مواد کمتری در ساخت آن‌ها مصرف شود و هزینه‌ها کاهش پیدا کنند.

تا زمان حاضر استفاده از انواع پروفیل گسترش یافته است. جنس و اشکال این محصول نیز اکنون تنوع بسیاری دارد.

پروفیل چیست

مجموعه شهر استیل وارد کننده انواع محصولات استنلس استیل  از جمله انواع پروفیل استیل است. برای خرید مطئمن همراه ضمانت آلیاژ و کیفیت بالا و استعلام  قیمت پروفیل استیل با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

آلیاژ پروفیل چیست ؟

پروفیل می‌تواند از آلیاژهای گوناگونی ساخته شود. می‌تواند از جنس آهن، فولاد و یا استیل (فولاد ضد زنگ) باشد. از آلیاژهای گوناگون استیل مانند 201، 304 و 316 در ساخت پروفیل استفاده می‌شود. پروفیل همچنین می‌تواند از جنس گالوانیزه یا کامپوزیت ساخته شود.

بسته به این‌که آلیاژ پروفیل چیست کاربرد آن نیز می‌تواند متفاوت باشد زیرا هر آلیاژ ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی خاص خود را دارد و برای محیط و شرایط خاصی مناسب است.

کاربرد پروفیل در کجاست؟

کاربرد پروفیل به شکل و جنس آن بستگی دارد. میزان استحکامی که از انواع پروفیل انتظار می‌رود متفاوت است. با این حال می‌توان موارد کاربرد هریک از انواع و اشکال آن را بسیار گسترده دانست.

پروفیل ساختمانی و صنعتی

پروفیل‌ها از نظر کاربرد و به صورت کلی در دو دسته ساختمانی و صنعتی قرار می‌گیرند. در ساختمان‌سازی، عمده‌ترین مصارف انواع پروفیل در اسکلت فلزی ساختمان، نرده‌ها و حفاظ‌ها، در و پنجره، نمای ساختمان، پوشش سقف و … است.

ممکن است نمونه‌های دیگری از پروفیل را در کرکره مغازه، وسیله‌های بزرگ ورزشی، پل‌ها و … در سطح شهر ببینید.

مصارف صنعتی پروفیل نیز بسیار گسترده است و از جمله آن‌ها می‌توان به صنایع نظامی، خودروسازی و … بسیاری از صنایع خرد و کلان دیگر اشاره کرد. استفاده از پروفیل صنعتی در صنعت بسیار تخصصی‌تر است؛ زیرا خصوصیات فیزیکی و مکانیکی سطح مقطع اهمیت فراوانی دارد.

مثال‌هایی از کاربرد انواع پروفیل:

  • در ساختمان‌سازی معمولا از پروفیل‌های نبشی و ناودانی استفاده می‌شود.
  • در اسکلت فلزی ساختمان باید از انواع و آلیاژهایی استفاده شود که نهایت قدرت را داشته باشد.
  • از پروفیل‌های مکعبی توخالی و محکم در ماشین‌سازی استفاده می‌شود.
  • پروفیل‌های آهنی یا استیل به شکل استوانه یا مکعب برای ساخت نرده‌ها و حفاظ‌ها استفاده می‌شود زیرا استحکام در این سازه‌ها بسیار اهمیت دارد.
  • از پروفیل‌های مکعبی همچنین برای ساخت چارچوب درها استفاده می‌شود.
  • علاوه بر نرده‌ها در ساخت خود پله‌ها نیز از پروفیل‌های محکم استفاده می‌شود.
  • در پوشش سقف سوله‌ها و سقف‌های کاذب، از انواع پروفیل سبک بهره می‌گیرند که وزن زیادی را بر دیوارها و بخش‌های گوناگون ساختمان وارد نکند. 
  • از قدیم کرکره فلزی مغازه‌ها تأمین‌کننده امنیت این مکان‌ها در زمان عدم حضور صاحب‌مغازه بوده‌اند. کرکره‌ها از انواع خاصی از پروفیل‌ها هستند.
  • از پروفیل‌های محکم و بادوام در ساخت وسایل مرتبط با ورزش استفاده می‌شود. نمونه آن چارچوب دروازه‌ها در ورزش‌های پرطرفداری چون فوتبال و… است. 

 

پروفیل یعنی چی

در ساخت تخت‌های بیمارستان و بسیاری از وسایل جراحی کاربرد پروفیل در انواع گوناگون رایج است. پس از این‌که دانستیم تعریف و کاربرد پروفیل چیست، وقت آن است که مفصل‌تر به توضیح انواع پروفیل بپردازیم.

از آنجا که معیارهای گوناگونی برای دسته‌بندی این محصول وجود دارد، هریک از آن‌ها را به صورت جداگانه توضیح می‌دهیم.

انواع پروفیل بر اساس جنس و آلیاژ

گفتیم که پروفیل‌ها می‌توانند از جنس‌هایی گوناگون ساخته شوند. هریک از این جنس‌ها می‌تواند تعیین‌کننده کاربرد پروفیل باشد. با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

پروفیل استیل

پروفیل ساخته شده از فولاد زنگ‌نزن یا استنلس استیل از طریق عملیات نورد، کشیده یا فشرده می‌شود. این آلیاژ به دلیل داشتن کروم در ترکیب خود سطحی یکپارچه و سخت می‌یابد که در برابر خوردگی و اکسیداسیون و نیز حرارت مقاوم است.

اما می‌دانید ویژگی خاص این پروفیل چیست؟ می‌توان گفت هیچ یک از انواع پروفیل از نظر زیبایی ظاهری به پای پروفیل استیل نمی‌رسد ضمن آنکه خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردی دارد، به همین جهت قیمت پروفیل استیل نسبت به سایر انواع پروفیل‌ها بیشتر و در عین حال مقرون به صرفه‌تر است.

البته کاربرد پروفیل استیل هم به دلیل زیبایی و هم به دلیل مقاومت و دوام زیادی که دارد، بسیار و متنوع است.
این جنس پروفیل ممکن است از گریدهای گوناگون آلیاژی مانند 201، 304 و 316 تهیه شود. کاربرد پروفیل استیل 201 معمولا در ساخت در و پنجره و در کل محیط‌هایی است که امکان خوردگی کمتر است؛ زیرا مقاومت به خوردگی در این گرید کمتر از دیگر گریدهای استیل است.

پروفیل استیل 304 پرکاربرد است. این جنس پروفیل به دلیل قابلیت شکل‌دهی و جوش‌پذیری خوبی که دارد در انواع صنایع لبنی، غذایی، ساخت وسایل و تجهیزات آشپزخانه، تجهیزات پزشکی، مخازن حمل مواد شیمیایی و اسیدی خاص و حتی برخی سازهای موسیقی کاربردی است.

از استیل 316 نیز انواع پروفیل کاربردی در صنایع غذایی، کاغذ‌سازی، شیمیایی و هوافضا تولید می‌شود.

پروفیل گالوانیزه

ساختار این پروفیل متشکل از آهن یا فولاد است که روکشی از جنس روی، طی یک فرایند شیمیایی، مکانیکی یا الکتریکی بر آن قرار می‌گیرد.

نقش روکش در این پروفیل چیست؟ این روکش، آهن یا فولاد را از زنگ‌زدگی محافظت می‌کند. معمولا از روش گالوانیزه گرم (غوطه‌ور شدن مقاطع در حمام روی مذاب) برای تولید این پروفیل استفاده می‌شود.

پروفیل گالوانیزه به دلیل قیمت ارزان‌تر و امکان بازرسی چشمی – که ما را از انجام تست‌های مخرب معاف می‌کند بسیار مورد توجه و پرکاربرد است.

 

پروفیل گالوانیزه - کاربرد پروفیل

پروفیل آلومینیومی

پروفیل‌های آلومینیومی خود در سه دسته پروفیل ساختمانی، معماری و صنعتی قرار می‌گیرند. یعنی بر اساس ساختار و ویژگی‌هایی که دارند می‌توانند در هر سه این قلمروها کاربرد داشته باشند.

از جمله پروفیل‌های ساختمانی می‌توان به قاب پنل‌های خورشیدی و برخی سازه‌ها اشاره کرد. این انواع، خمش بالا، سفتی پیچشی مناسب و وزن خالص کمی دارند.

از پروفیل‌های آلومینیومی معماری برای ساخت چارچوب در و پنجره در ساختمان‌ها استفاده می‌شود که نمود بیرونی دارند و نمای آن‌ها مهم است.

کاربرد پروفیل آلومینیومی صنعتی نیز گوناگون است. از جمله آن‌ها می‌توانیم به کابینت‌ها، مبلمان، سینک‌های گرم‌کن، کانال‌های کابلی و تهویه مطبوع اشاره کنیم.

پروفیل کامپوزیتی

این نوع از انواع پروفیل طی فرایند پالتروژن و با انتخاب رزین مناسب، نوع الیاف و عملیاتی سطحی ساخته می‌شود. با این روش ساخت می‌توان به جنسی رسید که در برابر حرارت و خوردگی مقاوم است و پایداری شیمیایی مطلوبی دارد.

فرایند تولید پروفیل کامپوزیتی از نظر زمان و هزینه به‌صرفه است. همچنین به دلیل داشتن ویژگی‌هایی چون مقاومت مطلوب در برابر خوردگی و ارتعاشات در کنار وزن کم مورد توجه است.

البته از نظر تنوع کم در سطح مقطع و نیز آسیب‌پذیری در برابر سوراخ‌کاری کمی محدودیت ایجاد می‌کند که مانع از انتخاب آن برای برخی کاربردها می‌شود.

 

انواع پروفیل چیست

انواع پروفیل بر اساس کاربرد

پیش‌تر نیز گفتیم که کاربرد پروفیل آن را در دو دسته کلی صنعتی و ساختمانی قرار می‌دهد. پروفیل‌های ساختمانی بیشتر در انظار دیده می‌شوند و مشهورتر هستند.

با این حال از اهمیت پروفیل صنعتی نیز نباید غافل بود که به طور گسترده در صنایع گوناگون نظامی، ساخت خودرو، ساخت وسایل و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، تجهیزات ورزشی و … کاربرد دارد.

ساخت پروفیل صنعتی نسبت به ساختمانی حساسیت بیشتری دارد و نیازمند تخصص و مهارت بیشتری است زیرا طراحی آن‌ معمولا ظرافت و محاسبات بیشتری را می‌طلبد.

انواع پروفیل بر اساس شکل ظاهری

در یک دسته بندی کلی، انواع پروفیل از نظر شکل ظاهری دو گروه پروفیل‌های باز و بسته را تشکیل می‌دهند.

پروفیل باز

پروفیل‌های باز مقاطعی فولادی هستند که روی آن‌ها عملیات سرد صورت می‌گیرد. در بین دو لبه پروفیل شکاف وجود دارد که به آن دهانه پروفیل نیز می‌گویند. اندازه دهانه یعنی همان فاصله بین دو لبه در سراسر طول پروفیل یکسان است.

پروفیل Z، تیرآهن، میلگرد، ناودانی و نبشی از انواع پروفیل باز هستند. برای مشاهده پروفیل از نوع نبشی استنلس استیل کلیک کنید: قیمت نبشی استیل

انواع پروفیل باز و بسته

پروفیل بسته

انواع پروفیل بسته مقاطعی بدون درز هستند که طی فرآیند اکستروژن ساخته می‌شوند. برای ساخت این نوع مقاطع از دو روش استفاده می‌شود که حاصل آن‌ها دو نوع پروفیل بسته بدون درز و درزدار است.

لوله ها و قوطی ها از جمله پرکاربردترین پروفیل های بسته هستند برای مشاهده انواع لوله استنلس استیل کلیک کنید: قیمت لوله استیل

روش اول: قطعه‌ای داغ از درون پروفیل عبور می‌کند و آن را بدون درز شکل می‌دهد.
روش دوم: ورق‌های فلزی از غلتک نورد عبور داده می‌شوند و شکل می‌گیرند. سپس لبه‌های آن جوش داده و بسته می‌شوند.

لوله‌ها، قوطی‌ها، پروفیل کلافی، پروفیل لنگه‌دری، قطعات UPVC و … از انواع پروفیل‌های بسته هستند. پروفیل‌های بسته با سطح مقطع مربع یا مستطیل که با عنوان پروفیل ستونی شناخته می‌شوند، کاربردهای فراوانی در ساخت تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، تخت‌خواب‌ها، جالباسی و انواع پایه‌ها، قفسه‌ها و … دارند.

انواع پروفیل بر اساس وزن

یکی از مواردی که در تعیین کاربرد پروفیل مؤثر است، وزن آن است. در واقع برای برخی کاربردها باید از پروفیل سبک و برای برخی از پروفیل سنگین استفاده کرد.

پروفیل سبک

برای ساخت پروفیل سبک باید از ورق فلزی نازک و روغنی استفاده کرد. طبق تعریفی که از ورق نازک وجود دارد، این ورق‌ها ضخامتی بین 4 تا 1/5 میلی‌متر دارند.

اگر ورق استاندارد باشد، تناسب ضخامت و وزن آن نیز باید طبق استانداردهای تعریف‌شده باشد. پروفیل‌های سبک طی عملیات نورد سرد شکل می‌گیرند.

دلیل استفاده از پروفیل سبک می‌تواند محدودیت وزن باشد. گاهی نیز وزن و ضخامت کم برای کاربرد مورد نظر کافی است و نیاز به صرف هزینه و مواد بیشتر نیست.

In general, profiles are classified into different types according to their appearance, load capacity, production method, production process and materials

According to the appearance of the profiles, the profiles are divided into two categories, open and closed hollow, each of which has different cross-sectional surfaces and its own characteristics

به طور کلی پروفیل ها با توجه به ظاهر، ظرفیت باربری، روش تولید، فرآیند تولید و مواد به انواع مختلفی طبقه بندی می شوند.

با توجه به شکل ظاهری پروفیل ها، پروفیل ها به دو دسته توخالی باز و بسته تقسیم می شوند که هر کدام دارای سطوح مقطع متفاوت و ویژگی های خاص خود می باشند.

روش های تولید پروفیل

تولید پروفیل به دو روش سردکاری و گرمکاری انجام می‌شود. در روش سردکاری، توده‌ای از استیل با ضخامت مشخص به شکل پروفیل خم می‌شود. در این روش، استفاده از نیروهای بسیار بالا و تجهیزات خاصی از جمله پرس‌های هیدرولیک و ماتریس‌های خمشی لازم است.

در روش گرمکاری، توده‌ای از استیل با قطر بزرگتر به شکل پروفیل خم می‌شود. در این روش، توده  استیل به دمای بالا گرم می‌شود تا از خاصیت انعطاف‌پذیری بالای آن استفاده شود. سپس با استفاده از دستگاه‌های خمشی خاص، پروفیل به شکل دلخواه خم می‌شود.

در هر دو روش، پس از خم شدن پروفیل، مراحل پردازش بعدی شامل برش، سوراخ‌کاری و تمیزکاری انجام می‌شود تا پروفیل نهایی به شکل دلخواه و با کیفیت بالا تولید شود.

روش های تولید پروفیل شامل موارد زیر می‌باشد:

  1.  روش کششی: در این روش، قطعه فلزی به صورت طولانی و باریک کشیده می‌شود تا به شکل پروفیل درآید. این روش برای تولید پروفیل‌هایی با شکل های ساده و بدون پیچیدگی مناسب است.
  2. روش اکستروژن: در این روش، قطعه فلزی از یک سوراخ کوچک عبور می‌کند و تحت فشار قرار می‌گیرد تا به شکل پروفیل درآید. این روش برای تولید پروفیل‌هایی با شکل های پیچیده و با تغییرات شدید در قطر مناسب است.
  3. روش رول فرمینگ: در این روش، قطعه فلزی به صورت چرخشی روی دو رول قرار می‌گیرد و تحت فشار قرار می‌گیرد تا به شکل پروفیل درآید. این روش برای تولید پروفیل‌هایی با شکل های پیچیده و با تغییرات شدید در قطر مناسب است.
  4. روش پرس کردن: در این روش، قطعه فلزی به صورت پرس شده و تحت فشار قرار می‌گیرد تا به شکل پروفیل درآید. این روش برای تولید پروفیل‌هایی با شکل های ساده و بدون پیچیدگی مناسب است.

 

نتیجه

پروفیل استنلس استیل به دلیل خواص فیزیکی و شیمیایی بالای آن، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این پروفیل‌ها به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی، حرارت و ضربه، در صنایع خودروسازی، ساختمان‌سازی، تجهیزات پزشکی، صنعت دریایی و هوایی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

شهر استیل عرضه کننده با کیفیت‌ترین پروفیل های استنلس استیل با بهترین قیمت بازار

برای دریافت مشاوره و استعلام قیمت پروفیل استیل دکوراتیو و صنعتی از طریق شماره‌های ذیل با کارشناسان مجموعه در تماس باشید.

02168559

در این مطلب به پرسش پروفیل چیست و چه انواعی دارد به طور کامل پاسخ داده شد. شناخت انواع پروفیل بسیار مهم است زیرا هر نوع پروفیل دارای خواص و کاربردهای خاص خود است. به عنوان مثال، پروفیل های U شکل برای ساخت قطعات ساختمانی و تجهیزات صنعتی استفاده می‌شوند، در حالی که پروفیل های L شکل برای ساخت قطعات تزئینی و دکوراتیو استفاده می‌شوند. به علاوه، شناخت انواع پروفیل به منظور انتخاب مواد مناسب برای هر کاربرد بسیار مهم است. به عنوان مثال، در صنعت خودروسازی، پروفیل‌های استنلس استیل با ضخامت و خصوصیات خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند تا در برابر شرایط سخت و زیادی که در این صنعت وجود دارد مقاومت کنند. بنابراین، شناخت انواع پروفیل و کاربردهای آن‌ها بسیار مهم است و در انتخاب مواد مناسب برای هر کاربرد، نقش بسیار مهمی دارد.

10 دیدگاه در “پروفیل چیست و کاربردهای آن در صنایع

  1. قسمتی گفت:

    پروفیل دولبه چیه و کاربردش چیه جنس استیل هم داره ؟

    1. admin گفت:

      سلام و عرض ادب

      پروفیل دولبه یا همان “دبلیو” شکل پروفیلی است که شبیه به حروف بزرگ و برعکس “W” به نظر می‌رسد. این پروفیل به دلیل شکل خاص آن در طراحی و ساخت سازه‌ها و قطعات مختلفی استفاده می‌شود.

      دولبه‌ها اغلب از جنس فولاد و استیل (استیل ضدزنگ) ساخته می‌شوند، اما ممکن است از دیگر مواد نیز تهیه شوند. استیل به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی، قدرت بالا در برابر ضربه، و خواص مکانیکی مناسب، معمولاً انتخاب اول برای پروفیل دولبه است. آلیاژهای استیل مانند 304 و 316 در این مورد بسیار معروف و استفاده‌شان گسترده است.
      در ساخت قطعات در پل سازی، ساخت کشتی، ساخت تجهیزات الکترونیکی، ماشین سازی و خودروسازی کاربرد دارد.

  2. پیمانکار گفت:

    سلام کدوم جنس پروفیل مقاومت بیشتری داره

    1. admin گفت:

      سلام و عرض ادب

      مقاومت پروفیل به عوامل مختلفی مانند جنس، ضخامت، شکل و سایر خصوصیات آن بستگی دارد. برای مثال، پروفیل فولادی با ضخامت بالا و شکل مناسب در برابر فشار و ضربه مقاومت بیشتری دارد، در حالی که پروفیل آلومینیومی به دلیل سبکی و مقاومت به خوردگی در برابر آب و هوا در برخی کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرد. لذا برای پیدا کردن پروفیل مناسب باید به نیازهای خاص خود و شرایط کاربردی آن توجه کرد.

  3. نوری گفت:

    درود ابعاد و شکل پروفیل ها قابل سفارشی کردن است یا خیر ؟

    1. admin گفت:

      سلام و عرض ادب

      ابعاد و شکل پروفیل ها در استاندارد های مختلف مشخص شده است اما شما مطابق با نیاز مصرفی خودتون میتونید خواص، ضخامت و ابعاد پروفیل را سفارشی کنید.

  4. آقا پاکزاد گفت:

    کدامیک از گریدهای پروفیل استیل برای ساخت ظرفشویی بهتر است ؟

    1. m.ghadiani گفت:

      با عرض سلام
      ممنون از اینکه سایت مارو انتخاب کردین
      برای ساخت ظرفشویی، معمولا از استیل ضدزنگ (stainless steel) با گرید ۳۰۴ یا ۳۱۶ استفاده می‌شود. این دو گرید از استیل ضدزنگ به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و حرارت مناسب برای استفاده در ظروف غذایی انتخاب مناسبی هستند. همچنین، این گریدها دارای خواص بهداشتی بالا و قابل شستشوی آسان هستند. بنابراین، برای ساخت ظرفشویی بهتر است از استیل ضدزنگ با گرید ۳۰۴ یا ۳۱۶ استفاده کنید.

  5. جناب رمضانی گفت:

    کدام پروفیل دربازار تقاضا بیشتری دارد؟

    1. m.ghadiani گفت:

      با عرض سلام
      ممنون از اینکه سایت مارو انتخاب کردین
      بسته به نوع بازار و سلایق مشتریان، تقاضا برای هر یک از مدل‌های ذکر شده ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، در بازار دکوراسیون داخلی شاید مدل استیل دکوراتیو مدرن یا روستایی بیشترین تقاضا را داشته باشد، اما در بازار دکوراسیون خارجی ممکن است مدل استیل دکوراتیو امپراطوری یا گلخانه‌ای محبوب‌تر باشد. برای تعیین دقیق تر تقاضا، بهتر است بازار مورد نظر را بطور کامل بررسی کنید یا از تحقیقات بازار استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *