محاسبه آنلاین وزن ورق استیل 309

قیمت ورق استیل 309

ورق استیل 309 نسبت به سایر گریدهای استیل، قیمت کمتری دارد به دلیل ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی متفاوت آن. ورق استیل 309 دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی و حرارت است و در برخی کاربردها مانند تولید قطعات خودرو، تجهیزات صنعتی و ماشین‌آلات استفاده می‌شود. با این حال، رول استیل 309 در مقایسه با گریدهای دیگر استیل، کمتر مقاوم در برابر خوردگی و اکسیداسیون است و برای برخی کاربردها نمی‌توان از آن استفاده کرد. به همین دلیل، قیمت ورق استیل 309 نسبت به برخی گریدهای دیگر استیل کمتر است و جزء گریدهای اقتصادی‌تر به حساب می‌آید.

شهر استیل عرضه کننده انواع محصولات استنلس استیل با بهترین کیفیت و حداقل قیمت می‌باشد. ارائه مشاوره خرید، قیمت ورق استیل  309 ، ارسال بار به تمامی نقاط ایران و کشورهای همسایه، خدمات برش و خدمات آزمایشگاهی از جمله خدمات شهر استیل می‌باشد.

ورق استیل 309 چیست ؟

ورق استیل 309 از جمله ورق‌های فولاد ضد زنگ است که در اصطلاح نسوز خوانده می‌شوند. علت، مقاومت بالای استیل و امکان استفاده از آن در دماهای بالاست. آنچه سبب این مقاومت بالای حرارتی می‌شود، وجود درصد قابل توجه کروم و نیکل در آلیاژ رول استیل 309 است.

رول استیل 309 از سری 300 استیل‌هاست؛ بنابراین در گروه فولاد آستنیتی قرار می‌گیرد. این ورق‌های فولادی ضد زنگ در صورت قرار گرفتن در محیط مغناطیسی تحت تأثیر آن قرار نمی‌گیرند بنابراین به نگیر معروف هستند.

قیمت ورق استیل 309 با توجه به درصد زیاد کروم و نیکل که از فلزات ارزشمند هستند و نیز قرار گرفتن آن‌ها در گروه استیل‌های نگیر افزایش پیدا می‌کند. مقاومت بالای این استیل به حرارت در عمل به این معناست که تا دمای 1060 درجه سانتی‌گراد می‌تواند خواص مقاومتی خود را علاوه بر حرارت، در برابر اکسیداسیون، خوردگی و سایش حفظ کند.

این استیل در وضعیت پیوسته تا 1900 درجه و در وضعیت مکرر تا 1010درجه سانتی‌گراد مقاومت به اکسیداسیون دارد. نیکل و کروم موجود در ورق استیل 309 سبب می‌شود بتوان آن را در دمای 1000 درجه در محیط گوگردی به کار برد.

 

شهر استیل واردکننده انواع محصولات استنلس استیل با بهترین قیمت بازار و بالاترین کیفیت همراه با ضمانت اصالت آلیاژ

جهت ثبت سفارش و استعلام قیمت ورق استیل 309 با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید.

02168559 - 09197545601

شهر استیل عرضه کننده با کیفیت‌ترین ورق استیل 309 با ضمانت مرجوعی 7روزه در صورت مغایرت

جهت مشاوره رایگان خرید ورق استیل 309 و استعلام قیمت ورق استیل 309 تماس بگیرید.

 

قیمت استیل

ویژگی های ورق استیل 309

قیمت ورق استیل 309 تا حد زیادی به آلیاژ و درصد مواد به کار رفته در آن بستگی دارد. اما بررسی ویژگی‌های این ورق تنها به قیمت مربوط نیست. اگر قصد خرید ورق استیل 309 را برای هدف صنعتی خود دارید، باید ویژگی‌های آن را بشناسید.

قیمت ورق استیل 309

ترکیبات شیمیایی ورق استیل 309 از این قرار است:

  •  تا 0.2 درصد کربن (این میزان در ورق استیل 309S که نوع کم‌کربن این گرید است، نهایتا به 0.08 درصد می‌رسد.)
  •  22 تا 24 درصد کروم
  • 12 تا 15 درصد نیکل
  • تا 2 درصد منگنز
  • تا 0.75 درصد سیلیسیوم
  • تا 0.045 درصد فسفر و تا 0.03 درصد گوگرد

با مهم‌ترین خواص فیزیکی و مکانیکی ورق استیل 309 آشنا شوید:

مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون

این استیل هم در حرارت بالا و هم در محیط آب مقاومت بالایی نسبت به اکسیداسیون از خود نشان می‌دهد. علت آن وجود درصد بالای کروم است که در تماس با اکسیژن محیط با آن ترکیب می‌شود و یک لایه اکسیدی روی ورق تشکیل می‌دهد که مانند یک مانع از خوردگی و اکسیداسیون لایه‌های زیرین پیشگیری می‌کند.

جوش‌پذیری استیل 309 نگیر

یک دلیل بالا بودن آمار فروش ورق استیل 309 به جوش‌پذیری مطلوب آن مربوط می‌شود. این استیل از گروه آلیاژهای آستنیتی است که به‌طور معمول، جوش‌پذیرترین گریدها محسوب می‌شوند.

 شکل‌پذیری ورق استیل 309 نگیر

قیمت ورق استیل 309

 شکل‌پذیری ورق استیل 309 نگیر

روش‌های گوناگون استاندارد برای شکل‌دهی ورق استیل 309 قابل استفاده هستند. این ورق را می‌توان تحت عملیات خم‌کاری، رول‌دهی، شکل‌دهی فشاری یا کششی، هیدروفرمینگ، فلنج‌کاری و ... قرار داد.

البته با توجه به سخت‌کاری آسان رول استیل 309 ممکن است به تجهیزات قوی برای فرمینگ آن نیاز داشته باشیم. در کار گرم روی ورق استیل 309 از محدوده دمای مشخصی استفاده می‌شود.

اگر دما خارج از محدوده باشد، می‌تواند سبب تشکیل فریت شود که خود عامل کاهش شکل‌پذیری گرم است یا می‌تواند فازهای ثانویه شکننده مثل سیگما یا حساسیت در آلیاژ ایجاد کند.

شهر استیل عرضه کننده با کیفیت‌ترین ورق های استنلس استیل 309 با ارائه ضمانت اصالت کالا، وزن باز و صحت آلیاژ

برای دریافت مشاوره، استعلام قیمت ورق استیل 309 و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

  02168559 - 09197545601

کاربرد ورق استیل 309

با توجه به ترکیب آلیاژی ورق استیل 309 (نسوز) از آن انتظار استحکام دما بالا و نیز مقاومت در برابر خوردگی و خزش می‌رود. به همین دلیل است که اصلی‌ترین کاربردهای در نظر گرفته شده برای رول استیل 309 در عملیات و محیط‌های حرارتی است.

برای مشاهده و آشنایی با سایر ورق‌های استیل سری 300 کلیک کنید: قیمت ورق استیل نگیر 

کاربرد در ساخت قطعات کوره‌ها

  • تسمه، نقاله، غلتک، اجزای مشعل، اجزای نسوز
  • روتور و آستر کوره
  • فن
  • آویز لوله
  • سبد و سینی نگهداری قطعات کوچک

کاربرد در صنایع شیمیایی

برای تولید، حمل و نگهداری موادی چون:

  •  اسیدهای گرم غلیظ
  • آمونیاک
  • دی‌اکسید گوگرد

کاربرد در صنایع غذایی

نگهداری و حمل موادی چون:

  •  اسید استیک گرم
  • اسید سیتریک گرم

دیگر کاربردهای ورق استیل 309

  • ساخت هواپیما و جت
  • خودروسازی
  • تجهیزات کشاورزی
  • لوله‌کشی نفت و گاز

فروش اقساطی استیل 309

برای استعلام قیمت ورق استیل 309 و ثبت سفارش استیل 309 با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت تماس بگیرید.

عوامل موثر بر قیمت ورق استیل 309

قیمت ورق استیل 309 بسته به عواملی گوناگون تعیین می‌شود. برخی از عوامل مهم مؤثر را شرح می‌دهیم.

استیل 309

وضعیت بازار فروش ورق استیل309

میزان عرضه و تقاضای یک کالا و چگونگی تناسب آن‌ها با یکدیگر همواره یکی از عوامل مؤثر بر قیمت است.

قیمت ورق استیل 309 نیز در صورتی که تقاضا برای آن بیش از عرضه باشد، افزایش پیدا می‌کند. برعکس اگر عرضه بیش از حد تقاضا باشد، کاهش می‌یابد.

 

هزینه واردات و گمرک

ماده اولیه استیل در ایران تولید نمی‌شود و یک محصول وارداتی است. بنابراین تمام هزینه‌های واردات و گمرک بر آن افزوده می‌شود. همچنین اگر نرخ ارز افزایش داشته باشد یا قیمت در کشور مبدأ بیشتر شود، طبیعی است که قیمت ورق استیل 309 در ایران نیز افزایش خواهد داشت.

خرید ورق استیل 309

هزینه مواد اولیه و فرایندهای تولید

رول استیل 309 تهیه شده از ضایعات استیل (بازیافتی) است. ضایعات نیز گاهی کمیاب می‌شوند و قیمت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. در این صورت قیمت ورق استیل 309 افزایش خواهد داشت.
عامل مؤثر دیگر، فرایندهای تولید است که خود استفاده از تجهیزات (هزینه استهلاک) و نیروی انسانی برای اجرای عملیات‌های گوناگون را می‌طلبد. در صورت افزایش هزینه این فرایندها، قیمت ورق استیل 309 بالا می‌رود.

هزینه حمل و نقل استیل 309

با توجه به وارداتی بودن باید هزینه‌های حمل و نقل را عامل مهمی دانست که بر قیمت ورق استیل 309 تأثیر می‌گذارد. همچنین هزینه‌های حمل و نقل داخلی را نیز باید در نظر گرفت.

خرید ورق استیل 309

ورق استیل 309 فراوانی کمتری نسبت به گریدهایی چون 304، 316 و 430 در بازار دارد. حتی بسیاری از شرکت‌های بازرگانی با توجه به بیشتر بودن تقاضای خرید گریدهای دیگر روی واردات و فروش ورق استیل 309 تمرکزی ندارند. این در حالی است که بسیاری از صنایع برای انجام عملیات‌ها و پروژه‌های خود نیاز به خرید ورق استیل 309 دارند.

 

شهر استیل عرضه کننده با کیفیت‌ترین محصولات استنلس استیل از جمله انواع ورق استیل همراه با ضمانت اصالت آلیاژ و مرجوعی هفت روزه در صورت مغایرت است

بنابراین حتما باید مراجعه به معتبرترین مراکز فروش ورق استیل 309 را جدی گرفت. شهر استیل آماده ارائه راهنمایی به خریداران عزیز و کمک به آنان در انتخاب محصول مناسب است.

جهت استعلام قیمت ورق استیل 309 و دریافت مشاوره رایگان خرید ورق استیل 309 از طریق شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید.

  02168559 - 09197545601

مسئله مهمی که خریدران دغدغه آن را دارند، اصالت کالا است. استیل فلزی با ویژگی‌های خاص است که آن را در صنعت بسیار کاربردی و البته بی‌نظیر می‌کند. ممکن است برخی سودجویان گریدهای گوناگون استیل را بدون رعایت استانداردهای لازم تولید کنند. نتیجه این تقلب، نرسیدن پروژه‌ها به نتیجه مطلوب و گاه ضرر و زیان‌های جبران‌ناپذیر خواهد بود. قبل از خرید ورق استیل 309 ، بهتر است کیفیت و ابعاد محصول را بررسی کنید تا با نیاز شما سازگار باشد. همچنین قبل از خرید، قیمت‌ ورق استیل 309 را استعلام نمایید و از کارشناسان شهر استیل مشاوره تخصصی دریافت نمایید تا به صورت منطقی و با توجه به بودجه خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید

در این مطلب هر آنچه که باید درباره رول استیل 309 نگیر باید بدانید ارائه شده است. کارشناسان مجموعه شهر استیل اینجا هستند تا تجربه و تخصص خود در حوزه خرید استیل 309 را با شما به اشتراک بگذارند، جهت استعلام قیمت ورق استیل 309 تماس بگیرید.

5 /5
Based on 1 rating

Reviewed by 1 user

    • 2 ماه ago

    سلام سیگما چیه؟

      • 2 ماه ago

      با عرض سلام
      ممنون از اینکه سایت مارو انتخاب کردین
      در مورد استیل ۳۰۹ (یا همچنین به عنوان AISI ۳۰۹ شناخته می‌شود)، سیگما به عنوان تنش کششی مورد نظر استفاده می‌شود. استیل ۳۰۹ یک فولاد ضدزنگ است که از جنس آستنیتیک می‌باشد و از جمله خواص مکانیکی آن می‌توان به تنش کششی اشاره کرد.
      برای استیل ۳۰۹، سیگما (تنش کششی) معمولاً در حدود ۲۰۰ مگاپاسکال تا ۲۵۰ مگاپاسکال قرار دارد. این مقدار تنش کششی نشان دهنده قدرت و استحکام استیل ۳۰۹ در برابر نیروهای کششی است و برای انتخاب مناسب این نوع استیل در برخورد با شرایط خاص، این مقدار بسیار مهم است.

    • 10 ماه ago

    سلام
    اگر برای ورق 309 هم جدول قیمت قرار بدید خیلی خوب میشه
    البته فکر میکنم تهش باید تماس گرفت بای استعلام قیمت و مشاوره
    تشکر

      • 9 ماه ago

      سلام و عرض ادب

      بله حتما جدول قیمت ورق استیل 309 برای این صفحه هم درج میشه.
      سعی میکنیم قیمت ها به روزرسانی بشن ولی با توجه به نوسانات بازار برای استعلام دقیق قیمت بهتره که تماس بگیرید.

    • 1 سال ago

    قیمت ورق استیل 309 نگیر چنده ؟

Leave feedback about this

  • Rating