محاسبه آنلاین وزن ورق استیل 420

قیمت ورق استیل 420

به‌طورکلی استیل‌های گرید 400 (بگیر یا مارتنزیتی) نسبت به گرید 300 (نگیر یا آستنیتی) قیمت ارزان‌تری دارند. قیمت ورق استیل 420 نیز نسبت به گرید 300 کم‌تر است. مهم‌ترین علت این تفاوت قیمت به نیکل مربوط می‌شود.

نیکل از فلزات گران‌بهاست. این عنصر در ترکیب استیل‌های گرید 300 وجود دارد و در افزایش قیمت آن‌ها تأثیر می‌گذارد اما گرید بگیر از جمله ورق استیل 420 فاقد آن هستند.

شهر استیل عرضه کننده انواع محصولات استنلس استیل با بهترین کیفیت و حداقل قیمت می‌باشد. ارائه مشاوره خرید و قیمت ورق استیل 410 ، ارسال بار به تمامی نقاط ایران و کشورهای همسایه، خدمات برش و خدمات آزمایشگاهی از جمله خدمات شهر استیل می‌باشد.

باید گفت تنها ترکیب آلیاژی نیست که قیمت ورق استیل 420 را تعیین می‌کند. برای مثال با این‌که میزان کروم این ورق نسبت به استیل 430 کمتر است، قیمتش از آن بیشتر است. این به دلیل فراوانی استیل 430 نسبت به 420 در بازار است. این عوامل همگی می‌توانند در قیمت فروش ورق استیل 420 تأثیر داشته باشند:

  • قیمت ماده اولیه
  • نوسانات ارزی و هزینه‌های واردات
  • نوسانات بازار و میزان عرضه و تقاضا

ورق استیل 420 چیست ؟

قصد داریم به معرفی ورق استیلی از گرید 400 یعنی استیل‌های مارتنزیتی و بگیر (دارای خاصیت مغناطیسی) بپردازیم. ورق استیل 420 شباهت بسیاری به استیل 410 دارد و همانند آن شامل 12 تا 14 درصد کروم می‌شود. این درصد کروم به عنوان ماده‌ای گران‌بها می‌تواند در قیمت ورق استیل 420 تأثیرگذار باشد. مهم‌ترین تفاوت ورق 420 با 410 در میزان کربن بیشتر موجود در ترکیب آن است.

استیل 420 به عنوان یک استیل بگیر، هم در حالت آنیل و هم در حالت سخت‌شده خاصیت مغناطیسی دارد. یکی از وجوه مشترک این ورق استیل با دیگر استیل‌های مارتنزیتی امکان سخت‌کاری آن با عملیات حرارتی است. این ویژگی از نظر مکانیکی سبب افزایش سختی فلز می‌شود اما از سوی دیگر جوش‌پذیری آن را کاهش می‌دهد.

در کل ورق استیل 420 سخت‌ترین استیل با درصد کروم 12 است. همچنین اگر پولیش شود، بیشترین از بیشترین مقاومت به خوردگی برخوردار می‌شود. بنابراین در شرایطی که تا حد زیادی مقاومت در برابر خوردگی و سختی بطلبد، خرید ورق استیل 420 توصیه می‌شود.

ناگفته نماند ورق استیل 420 با نام استیل برشی مشهور شده است زیرا برای ساخت ابزارهای برش نظیر چاقو، قیچی و انواع تیغه‌ها نخستین انتخاب است.

شهر استیل عرضه کننده انواع محصولات استنلس استیل با مناسب‌ترین قیمت بازار و بالاترین کیفیت همراه با ضمانت مرجوعی در صورت مغایرت سفارش

جهت مشاوره رایگان خرید، استعلام قیمت ورق استیل 420 و ثبت سفارش از طریق شماره 68559-021  و 09197545601 با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید.

 

شهر استیل عرضه کننده انواع محصولات استنلس استیل همراه با ضمانت اصالت آلیاژ و مرجوعی در صورت مغایرت

جهت مشاوره رایگان خرید، استعلام قیمت ورق استیل 420 و ثبت سفارش تماس بگیرید.

قیمت استیل

کاربرد ورق استیل 420

اشاره کردیم که این ورق استیل با عنوان استیل برشی شناخته می‌شود. عمده کاربردهای آن در تولید ابزارهایی است که برای برش استفاده می‌شوند. مواردی که نام می‌بریم آشناترین نمونه‌هایی هستند که در آن‌ها از استیل 420 استفاده می‌شود:

  •  انواع چاقو
  • انواع قیچی
  • بسیاری از تجهیزات دندان‌پزشکی مانند پنس، انبرک، ابزارهای جرم‌گیری و ...
  • انواع تیغه‌های برش‌کاری در دستگاه‌های گوناگون
قیمت ورق استیل 420

علت خرید ورق استیل 420 برای چنین کاربردهایی چند عامل است:

  • ورق استیل 420 مقاومت بالایی به سایش، خورندگی و اکسیداسیون دارد و در مجاورت با مواد اسیدی گوناگون آسیب نمی‌بیند.
  • استیل 420 اگر به عنوان تیغه برش استفاده شود، چندان زود کند نمی‌شود و در صورت کند شد به سرعت و سهولت تیز می‌شود.
  • این استیل به دلیل امکان شست‌وشوی آسان و سریع قابل استفاده در فضاهای بهداشتی است و سلامت را تهدید نمی‌کند.
  • این ماده عمر و دوامی عالی دارد. علاوه بر این بازیافت صددرصدی آن امکان‌پذیر است و تهدیدی برای محیط زیست محسوب نمی‌شود.

شهر استیل عرضه کننده ورق استیل 420 همراه با ضمانت وزن باز و اصالت آلیاژ

برای استعلام قیمت ورق استیل و مشاوره خرید استیل 420 با شمار  68559-021 و 09197545601 تماس حاصل فرمایید، خریدی مطمئن و مقرون به صرفه را با ما تجربه کنید

 

خواص ورق استیل 420

بررسی ویژگی‌های ورق استیل 420 برای فهم بهتر کارایی و نیز شناخت رفتار مناسب با آن ضروری است. در اینجا این ویژگی‌ها را بررسی می‌کنیم.

استیل 420 یکی از انواع استیل های سری 400 است برای مشاهده انواع ورق‌های استیل گرید 400 کلیک کنید: ورق استیل بگیر

ورق استیل 420

ویژگی‌های شیمیایی ورق 420

می‌دانیم که آهن عنصر پایه در انواع فولاد از جمله فولادهای زنگ نزن (استنلس استیل) است. سایر عناصری که با آن ترکیب می‌شوند تا ورق استیل 420 به دست آید، کربن، کروم، منگنز، سیلسیم، فسفر و گوگرد هستند. مقادیر آن‌ها در گرید 420 به این صورت است:

  • میزان کربن ورق استیل 420 نسبتا زیاد است. در کمترین حالت 0.15 درصد کربن دارد
  • میزان دو ماده منگنز و سیلسیم در آن می‌تواند از صفر تا 1 درصد متغیر باشد.
  • کروم آن چنان که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، در کمترین میزان 12 درصد و و در بیشترین میزان 14 درصد ترکیب است.
  • ورق استیل 420 از هرکدام از دو ماده نیکل و مولبیدن 0.5 درصد در ترکیب خود جای داده است.
  • مقدار فسفر و گوگرد در آن کمتر از سایر عناصر است. این دو ماده می‌توانند در بیشترین حالت به ترتیب، 0.04 و 0.03 درصد از ترکیب آلیاژ را سهم خود کنند.
قیمت ورق استیل 420

ویژگی‌های فیزیکی استیل 420

چگالی این فلز برابر با 7.8 گرم در سانتی‌متر مکعب است. دمای ذوب آن نسبتا بالاست و بین 1450 تا 1510 درجه سلسیوس تعریف شده است.

این فلز مقاومت به خوردگی بالایی دارد. البته در مقایسه با آلیاژهایی که دارای نیکل هستند، مقاومت به خوردگی آن کمتر است. در مجاورت موادی که خورندگی متوسط دارند، می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد.

مقاومت این فلز به حرارت زیاد است. به صورت پیوسته تا دمای 620 درجه سلسیوس و به صورت متناوب تا دمای 735 درجه سلسیوس اکسید نمی‌شود.

در مقایسه با استیل‌های گرید 300 مقاومت به حرارت آن کمتر است. با این حال در سخت‌کاری عملیات حرارتی مقاومت و قابلیت خوبی دارد.

خرید ورق استیل 420

ویژگی‌های مکانیکی استنلس استیل 420

میزان جوش‌پذیری در ورق استیل 420 همانند سایر ورق‌های گرید 400 (مارتنزیتی) محدودیت‌هایی دارد. جوش‌پذیری ورق استیل 420 حتی از گرید 410 نیز کمتر است. البته با برخی ترفندها و رعایت برخی الزامات می‌توان میزان جوش‌پذیری را تاحدی افزایش داد و شرایط آن را بهبود بخشید.

یکی از کارهایی که برای این منظور انجام می‌شود، عملیات پیش‌گرم است. به این معنا که فلز را در دمای 260 درجه سلسیوس قرار می‌دهند تا از ایجاد ترک‌های سرد حین جوشکاری پیش‌گیری کنند.

پس از جوشکاری نیز قرار دادن آن تحت عملیات حرارتی ضرورت دارد.

  ورق استیل 420 در حالت آنیل بسیار نرم است و می‌توان در این حالت آن را شکل داد یا برای تنظیم ضخامت تحت فرایند کشش قرار داد.

سخت کاری استیل 420

ورق استیل 420 به دلیل مقاومت بالایی که در برابر خوردگی و سایش دارد، برای تولید ابزارهای برش، قطعات پمپ و شیرآلات، قطعات خودرو و ساخت قطعات صنعتی استفاده می‌شود. اما به دلیل سختی بالای آن، ماشین‌کاری آن نیازمند تجهیزات و ابزارهای خاص است.

برای سخت کاری ورق استیل 420، ابتدا با استفاده از ابزارهای مناسب، ورق را به شکل مورد نظر خود تغییر شکل می‌دهند. سپس با استفاده از ابزارهای دیگر، سطح آن را صاف و صیقلی می‌کنند تا به شکل نهایی خود برسد.

فروش اقساطی ورق استیل 420

برای استعلام قیمت ورق استیل 420 و ثبت سفارش ورق استیل 420 با بهترین قیمت بازار و بالاترین کیفیت تماس بگیرید.

عملیات حرارتی استیل 420

استیل 420 یک استیل حرارتی است که برای بهبود ویژگی‌های مکانیکی آن، عملیات حرارتی خاصی روی آن انجام می‌شود. این عملیات شامل دو مرحله تمپرینگ و آنیلینگ است.

در مرحله تمپرینگ، ورق استیل 420 به دمای بالایی (حدود ۷۰۰-۸۰۰ درجه سانتی‌گراد) گرم می‌شود تا بخشی از سختی آن کاهش یابد. سپس با خنک کردن کنترل شده، سختی مناسب برای استفاده در برنامه‌های مختلف به دست می‌آید.

در مرحله آنیلینگ، ورق استیل 420 به دمای پایین‌تر (حدود ۶۰۰-۷۰۰ درجه سانتی‌گراد) گرم می‌شود تا سختی آن کاهش یابد و باعث افزایش انعطاف‌پذیری و مقاومت به خستگی شود. این مرحله معمولاً برای کاهش تنش‌های داخلی استیل انجام می‌شود.

با انجام عملیات حرارتی مناسب بر روی ورق استیل 420، ویژگی‌های مکانیکی آن بهبود می‌یابد و مقاومت آن در برابر خوردگی و سایش نیز افزایش می‌یابد.

خرید ورق استیل 420

این نکات را هنگام خرید ورق استیل 420 به خاطر داشته باشید:

قیمت استیل 420
  • با توجه به امکان وجود اجناس تقلبی در بازار حتما یک مرکز معتبر برای فروش ورق استیل 420 پیدا کنید.
  • قیمت ورق استیل 420 به دلایلی که پیش‌تر گفتیم تحت تأثیر عوامل گوناگون و در معرض نوسانات و تغییرات است. بنابراین پیش از خرید ورق استیل 420 باید قیمت آن را به صورت روزانه استعلام بگیرید.
  • بسته به این‌که قصد تولید چه کالاهایی را از این ورق استیل دارید، باید میزان مناسبی تهیه کنید. بنابراین حتما از راهنمایی و تخصص کارشناسان شهر استیل جهت خرید استیل 420 بهره‌مند شوید.

عوامل موثر بر قیمت ورق استیل 420

  • میزان تقاضا: افزایش تقاضا برای ورق استنلس استیل 420 ممکن است باعث افزایش قیمت آن شود.
  •  مواد اولیه: هزینه تولید استیل 420 به شدت وابسته به هزینه مواد اولیه آن مانند فولاد، کروم، نیکل و غیره است.
  •  فرآیند تولید: هزینه تولید استنلس استیل 420 به شدت وابسته به فرآیند تولید آن مانند روش حرارت‌دهی، روش کشیدگی و غیره است.
  •  قطعات جانبی: هزینه قطعات جانبی مورد نیاز برای تولید ورق استیل 420 نظیر الکترود، گاز حفاظت، سوخت و غیره نیز باید در نظر گرفته شود.
  • رقابت با سایر شرکت‌ها: در صورت رقابت با سایر شرکت‌ها در بازار، هزینه و قیمت ورق استیل 420 ممکن است کاهش یابد.
  • نرخ ارز: اگر ارزش پول ملی کاهش یابد، قینمت ورق استیل 420 نیز ممکن است افزایش یابد.

خرید ورق استیل 420 همراه با ضمانت اصالت آلیاژ و مرجوعی هفت روزه در صورت مغایرت

جهت استعلام قیمت ورق استیل 420 و ثبت سفارش با کارشناسان مجموعه شهر استیل در تماس باشید.

 

ورق استیل 420 یکی از پرکاربردترین انواع ورق های استنلس استیل است. همانطور که پیش از این اشاره کردیم خواص مکانیکی، مقاومت بالا در برابر خوردگی و ضد زنگ بودن از جمله ویژگی‌های استیل 420 است که باعث به کارگیری این ورق استیل از گرید 400 در صنایع مختلف شده است. انتخاب صحیح آلیاژ استیل با توجه به نوع کاربرد آن اهمیت بسیاری دارد. لذا توصیه می‌شود پیش از خرید ورق استیل 420  از طریق شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان مجموعه شهر استیل تماس حاصل فرمایید.

5 /5
Based on 3 ratings

Reviewed by 3 users

    • 2 ماه ago

    میتونین بهم راهنمایی کنین چطور جوش پذیری بهتری از استیل ۴۲۰ بگیرم دستتون درد نکنه

      • 2 ماه ago

      با عرض سلام
      ممنون از اینکه سایت مارو انتخاب کردین
      برای بهبود جوش‌پذیری استیل 420، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:
      1. پیش‌گرمایی: قبل از جوشکاری، قطعه فلزی را به دمای مناسبی (معمولاً بین ۱۰۰۰-۱۲۰۰ درجه سانتیگراد) گرم کنید تا تنش‌های داخلی کاهش یابد و جوش‌پذیری بهبود یابد.
      2. استفاده از الکترودهای مناسب: انتخاب الکترودهای جوش مناسب برای جوشکاری استیل 420 می‌تواند به بهبود جوش‌پذیری کمک کند. الکترودهای با محتوای کروم و نیکل بالا برای جوش‌پذیری بهتر مناسب هستند.
      3. استفاده از فناوری‌های پیشرفته: استفاده از فناوری‌های جدید مانند جوشکاری با لیزر یا جوشکاری اصطکاکی می‌تواند به بهبود جوش‌پذیری و کاهش تنش‌های داخلی کمک کند.
      4. تنظیم پارامترهای جوشکاری: تنظیم درست پارامترهای جوشکاری مانند جریان الکتریکی، ولتاژ، سرعت حرکت الکترود و زمان نگهداری در محل جوش می‌تواند به بهبود جوش‌پذیری کمک کند.
      5. پس از جوشکاری، عملیات حرارتی: پس از جوشکاری، عملیات حرارتی مانند حرارت‌دهی مجدد (پس حرارت) و تنظیم تنش‌ها می‌تواند به بهبود خواص مکانیکی و جوش‌پذیری کمک کند.

    • 4 ماه ago

    سلام ضخامت 0.8 میلیمتر استیل 420 موجود دارید ؟

      • 4 ماه ago

      سلام و عرض ادب

      بله موجود داریم، برای دریافت قیمت و ثبت سفارش از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناس فروش تماس حاصل فرمایید.

    • 5 ماه ago

    سلام، من چاقو ساز هستم، چطور میتونم به صورت محدود ورق استیل ۴۲۰ به ضخامت۰/۵ میل خرید کنم؟

      • 5 ماه ago

      سلام و عرض ادب

      برای دریافت اطلاعات و راهنمای خرید از طریق شماره های درج شده دز سایت با کارشناس مجموعه تماس حاصل فرمایید.

    • 8 ماه ago

    سلام استیل ۴۲۰ به خوردگی مقاومه؟

      • 8 ماه ago

      سلام و عرض ادب

      بله به دلیل وجود ۱۲ درصد عنصر کروم استیل ۴۲۰ مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد.

    • 10 ماه ago

    سلام
    نظرات رو منتشر میکنید؟
    خواستم بپرسم برای ثبت سفارش تا چه ساعتی مجموعه شهراستیل پاسخگویی داره؟
    ورق استیل 420 میخواستم…مشاوره کارکرد ورق استیل 420 در صنعت غذایی رو هم نیاز دارم

      • 9 ماه ago

      سلام و عرض ادب

      کارشناسان مجموعه از ساعت 8 تا 5 بعد از ظهر پاسخگوی شما هستند. برای مشاوره خرید استیل 420 هم تماس بگیرید همکاران به طور کامل شما رو راهنمایی می‌کنند.

Leave feedback about this

  • Rating