ورق استیل مشبک چیست ؟

ورق‌ها از مهم‌ترین زیرگروه‌های محصولات فلزی هستند که می‌توان آن‌ها را با ضخامت‌ها و ابعاد گوناگون تولید کرد و به کار برد. ورق مشبک با ایجاد سوراخ در ورق‌های فلزی ساخته می‌شود. جنس این ورقه‌ها می‌تواند استیل یا آلومینیوم باشد. تمرکز ما در اینجا بر ورق استیل مشبک است.

نخستین ورق‌های مشبک که تحت عنوان ورق پانچ استیل در بازار شناخته می‌شود در قرن نوزدهم و در معادن زغال‌سنگ برای غربال کردن استفاده می‌شدند. ورق استیل مشبک امروز کاربردهای خاص خود را دارد و جزء محصولات مهم فلزی به شمار می‌رود که از آن در صنایع گوناگون استفاده می‌شود.

فروش ورق پانچ استیل به خاطر ظاهری که دارد حتی ممکن است با هدف تزئینی و دکوراتیو صورت گیرد. بر این اساس حتی شکل پانچ‌ها می‌تواند در انتخاب تأثیرگذار باشد. پانچ ورق‌های فلزی شکل‌های متنوعی دارد و ممکن است دایره‌ای، بیضی، سه‌گوش، چهارگوش و لوزی باشد. با این حال استفاده این ورق در صنایع نیز بسیار گسترده و گوناگون است.

ورق استیل مشبک متریالی است که به دلیل مقاومت زیاد استفاده از آن هم از نظر اقتصادی به‌صرفه است و هم منافع محیط زیستی را لحاظ می‌کند. قیمت ورق استیل علاوه بر فاکتورهای گوناگون تا حدی نیز تحت تأثیر این موضوع است که آیا ضایعات پانچ قابل بازیافت و استفاده باشند یا خیر که در جای خود در همین مقاله به آن خواهیم پرداخت.

شهر  استیل وارد کننده انواع ورق های استیل مشبک (  ورق استیل پانچ شده )  در انواع رنگ‌ها و طرح های مختلف می‌باشد.

عرضه انواع ورق مشبک استیل با ضمانت اصالت آلیاژ و وزن بار، برای دریافت مشاوره خرید و استعلام قیمت ورق استیل مشبک از طریق شماره‌های زیر با کارشناسان مجموعه شهر استیل در تماس باشید.

66394726 - 66394734 - 09197545601

نحوه تولید ورق پانچ استیل

قیمت ورق پانچ استیل

دستگاه لیزر

دستگاه لیزر به داشتن دقت زیاد و برش‌های باکیفیت مشهور است و در بسیاری از صنایع از آن استفاده می‌شود.

با این حال در تولید ورق پانچ استیل در اولویت نیست و پانچ هیدرولیک معمولا بر آن ترجیح داده می‌شود. زیرا فرایند سوراخ‌کاری با دستگاه لیزر زمان بیشتری را نسبت به پانچ هیدرولیک می‌طلبد

همچنین ممکن است سبب ایجاد ضایعات بیشتری شود که از نظر اقتصادی به صرفه نیست.

خرید ورق استیل مشبک

دستگاه پانچ هیدرولیک

این دستگاه دارای نوعی جک هیدرولیک است که یک سنبه را روی ورق استیل می‌کوبد. قدرت جک هیدرولیک زیاد است و با یک بار کوبیدن سنبه، سوراخ‌ها روی یک ورق استیل ایجاد می‌شود. و در نهایت ورق پانچ شده استیل را تحویل می‌دهد.

با این حال نمی‌توان از آن برای ورق‌های ضخیم استفاده کرد زیرا قدرت آن محدودیت دارد.

قیمت ورق پانچ استیل

دستگاه CNC

دستگاه دیگری که می‌توان از آن برای پانچ استیل یا به عبارتی تولید ورق استیل مشبک استفاده کرد، سی‌ان‌سی است. از این دستگاه به‌ویژه در شرایطی استفاده می‌شود که نیاز به سرعت و دقت بیشتری برای عملیات سوراخ‌کاری باشد.

البته باید گفت دستگاه سی‌ان‌سی توان سوراخ‌کاری‌های ساده تا پیچیده را دارد. ضمن این‌که ضایعات کمتری با آن تولید می‌شود. به همین دلیل استفاده از آن برای پانچ استیل مورد استقبال است.

شهر استیل عرضه کننده انواع ورق استیل مشبک

جهت استعلام قیمت ورق مشبک استیل و ثبت سفارش تماس بگیرید، خرید مطمئن و آسان را با ما تجربه کنید

قیمت استیل

انواع ورق پانچ استیل

گریدها و انواع گوناگونی از استیل در بازار موجود است که هریک برای حوزه‌های خاصی از صنایع کاربردی هستند. ورق مشبک استیل می‌تواند از گریدهای گوناگون این فلز در طرح و رنگ‌های مختلف ساخته شود.

ورق استیل مشبک تنها یکی از انواع ورق های استیل تزئینی است برای مشاهده انواع ورق تزئینی کلیک کنید: قیمت ورق استیل دکوراتیو

ورق استیل پانچ شده

گرید و آلیاژ استیل پانچ شده

انواع ورق استیل مشبک با گریدهای 304، 316،321،420 و 440 در بازار یافت می‌شود. با این حال برای تولید ورق استیل مشبک از گریدهای 304 و 316 استفاده بیشتری می‌شود.

البته ورق استیل 316 از نظر مقاومت به خوردگی حتی نسبت به ورق استیل 304 نگیر ارجح است. ناگفته نماند که قیمت ورق مشبک استیل گرید 316 به دلیل همین مقاومت بیشتر در بازار گران‌تر است.

انواع این ورق می‌تواند بر اساس ابعاد و اندازه هم دسته‌بندی شود. فروش ورق پانچ استیل در ابعاد 1*2 متر معمول و رایج است. با این حال می‌توان این ابعاد متنوع درخواستی مشتریان را برش داد.

 

طرح و رنگ ورق پانچ استیل

نوع دیگری از دسته‌بندی برای ورق استیل مشبک می‌تواند بر اساس رنگ باشد. همان‌گونه که گفتیم انواع ورق پانچ استیل کاربردهای دکوراتیو دارند.

بنابراین از رنگ‌های گوناگون آن‌ها می‌توان در ساخت وسایل گوناگون یا طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کرد. رنگ طلایی، شامپانی، رزگلد و حتی میرور را می‌توان به صورت ورق مشبک استیل در این حوزه‌ها استفاده کرد.

قیمت ورق پانچ

کاربرد ورق پانچ استیل

ورق استیل مشبک یا ورق پانچ استیل در صنایع مختلفی مانند صنایع نفت و گاز، صنایع شیمیایی، صنایع فلزی، ساختمانی، خودروسازی، صنایع غذایی و دارویی و ... کاربرد دارد. این ورق ها به عنوان فیلترها، پوشش ها، بسترهای تهویه، پوشش های درب و پنجره، پوشش های دکوراتیو و ... استفاده می شوند. همچنین در صنایع نظامی نیز به عنوان پوشش های محافظ برای تجهیزات و خودروها استفاده می شوند.

از جمله کاربردهای ورق استیل پانچ می‌توان موارد زیر را نام برد:

  •  ساخت توری و مشبک های صنعتی
  • ساخت درب های ایمنی و امنیتی
  • ساخت پله های فلزی
  • ساخت قطعات خودرو
  •  ساخت قطعات ماشین آلات صنعتی
  • ساخت بسته بندی های فلزی
  • ساخت قطعات مصرفی در صنایع نفت و گاز
  • ساخت قطعات مصرفی در صنایع شیمیایی و پتروشیمی
  • ساخت قطعات مصرفی در صنایع غذایی
  • ساخت قطعات مصرفی در صنایع الکترونیک و الکتریکی.

فروش اقساطی استیل مشبک

برای استعلام قیمت ورق استیل مشبک و ثبت سفارش استیل مشبک با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت تماس بگیرید.

قیمت ورق استیل مشبک

قیمت ورق پانچ استیل نسبت به سایر ورق های استیل بستگی به اندازه، ضخامت، نوع استیل و کاربردهای آن دارد. اما به طور کلی، ورق پانچ استیل به دلیل داشتن سوراخ های متناوب و پانچ شده برای کاربردهای خاص، ممکن است قیمت بالاتری نسبت به ورق های استیل معمولی داشته باشد. قیمت ورق استیل مشبک  ( ورق پانچ استیل ) به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه به شرح هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت:

نوع آلیاژ ورق مشبک

فرایند سوراخکاری، پانچ استیل و زمان و هزینه‌ای که صرف آن می‌شود برای ورق استیل مشبک ارزش افزوده ایجاد می‌کند. هرچه ورق استیل آلیاژ محکم‌تری داشته باشد، این فرایند با دشواری بیشتری انجام می‌گیرد. تا جایی که گاهی استفاده از دستگاه‌های و تجهیزات خاصی نیاز است. این امر می‌تواند بر افزایش قیمت ورق استیل مشبک تأثیر بگذارد.

برند ورق مشبک استیل

ورق استیل ساده که به عنوان ماده اولیه برای ساخت ورق استیل مشبک به کار می‌رود، می‌تواند از برندهای مختلفی باشد که کیفیت آن‌ها باهم متفاوت است. این نکته که بیشتر ورق‌های استیل وارداتی هستند، بر افزایش قیمت تأثیر فراوانی می‌گذارد.

 

ضخامت ورق مشبک

ضخامت نیز از جمله عواملی است که هم فرایند سوراخکاری ( پانچ استیل )  را دشوار می‌کند و هم تضمین‌کننده استحکام و مرغوبیت بیشتر است. به همین دلیل هرچه ضخامت ورق پانچ استیل بیشتر باشد، قیمت ورق پانچ استیل نیز افزایش خواهد یافت.

نوع دستگاه پانچ استیل

این کیفیت دستگاه پانچ استیل است که تعیین می‌کند دقت در ایجاد سوراخ‌ها و رعایت استاندارد ابعادی و فاصله آن‌ها چگونه باشد. همه این موارد علاوه بر کیفیت ظاهری ورق استیل مشبک بر میزان ضایعات نیز تأثیر دارد. استفاده از یک دستگاه خوب می‌تواند این کیفیت را افزایش دهد و بر قیمت ورق پانچ استیل نیز تأثیر بگذارد. البته همین امر در تشخیص برندها دشواری ایجاد می‌کند. برای خریدی مطمئن باید به مراکز فروش ورق پانچ استیل که اعتبار و سابقه کافی را در بازار دارند، مراجعه کرد.

شهر استیل وارد کننده انواع ورق استیل مشبک در انواع طرح‌‌ها و رنگ‌های مختلف، جهت استعلام قیمت ورق استیل مشبک و ثبت سفارش با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

66394726 - 66394734 - 09197545601

با ورق استیل مشبک و رایج‌ترین انواع و کاربردهای آن آشنا شدیم. قیمت ورق استیل مشبک همان‌گونه که دیدیم، تحت تأثیر عوامل گوناگونی است بنابراین نمی‌توان یک قیمت دقیق برای ورق استیل پانچ شده برآورد کرد. با این حال با سنجش عوامل موثر بر قیمت ورق پانچ استیل می‌توانید تخمینی نزدیک به واقعیت پیدا کنید. برای خرید مطمئن همراه با دریافت ضمانت اصالت آلیاژ ورق و کیفیت بالا به فروشگاه شهر استیل مراجعه نمایید و یا برای دریافت مشاوره رایگان خرید ورق پانچ استیل از طریق شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید.

 

5 /5
Based on 1 rating

Reviewed by 1 user

    • 1 ماه ago

    برای ساخت قفس حیوانات هم اوکیه؟؟

      • 1 ماه ago

      با عرض سلام
      ممنون از اینکه سایت مارو انتخاب کردین
      ورق استیل مشبک یک ورق ایده‌آل برای ساخت قفس حیوانات است، زیرا این نوع ورق دارای سوراخ‌های کوچک و منظم است که اجازه تهویه و نورپذیری مناسب را برای حیوانات فراهم می‌کند. علاوه بر این، استیل مشبک بسیار مقاوم در برابر خوردگی، ضربه و خراش است و به راحتی تمیز می‌شود. همچنین، این نوع ورق از نظر ظاهری زیبا و شکیل است و می‌تواند به عنوان یک قفس محافظ و امن برای حیوانات خانگی و حیات وحش استفاده شود.

    • 8 ماه ago

    سلام می تونم سوراخ های ورق استیل مشبک را سفارشی کنم؟

      • 7 ماه ago

      سلام و عرض ادب

      بله شما می توانید اندازه و فاصله سوراخ های این ورق استیل مشبک یا پانچ را تغییر داده و بر حسب تراز خود سفارشی سازی کنید.

    • 1 سال ago

    ورق استیل مشبک همون استیل پانچ شده است ؟

      • 1 سال ago

      سلام و عرض ادب
      بله استیل پانچ شده همون استیل مشبک است

Leave feedback about this

  • Rating