مقالات

ویژگی های ورق استیل نازک چیست ؟

ورق استیل نازک

ورق استیل نازک، یک نوع ورق استیل است که ضخامت آن از 0.15 میلیمتر تا 2.5 میلیمتر است. این نوع ورق استیل به دلیل ضخامت کمتر خود، در بسیاری از صنایع و کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ورق نازک استیل به دلیل خواص فوق العاده‌ای مانند مقاومت در برابر خوردگی، قابلیت شکل‌دهی و خواص مکانیکی مناسب، در صنایع مختلف از جمله صنایع خودروسازی، صنایع الکترونیکی، صنایع بسته بندی و .... بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این مقاله قصد داریم صفر تا صد دانستنی‌های ورق استیل نازک از جمله قیمت ورق استیل نازک را بازگو کنیم. در ادامه با مجموعه شهر استیل عرضه کننده انواع ورق های استیل ضد زنگ همراه باشید.

ورق نازک استیل از جمله پرکاربردترین محصولات استنلس استیل در صنایع مختلف می‌باشد. لذا برای تعیین کاربرد ورق استیل نازک آگاهی از ویژگی‌های آن ضروری است. بنابراین پیش از خرید ورق استیل نازک حتما با ویژگی‌ها، خواص فیزیکی و شیمیایی آن آشنا شوید.

اگر قصد خرید ورق استیل نازک را دارید، باید بدانید که قیمت‌ها نوسان فراوانی دارند. بنابراین لازم است از مراکز و سایت‌های فروش ورق استیل نازک پیش از خرید استعلام بگیرید.

برخی عوامل در قیمت ورق استیل نازک مؤثر و تعیین‌کننده است؛ از جمله:

 وزن: میزان جنس، نخستین عامل تعیین‌کننده هزینه‌ای است که باید هنگام خرید ورق استیل در ازای آن بپردازید. هر اندازه ورق استیل ضخامت بیشتر و ابعاد بزرگ‌تری داشته باشد، وزن آن نیز بیشتر می‌شود و قیمت آن به همین نسبت افزایش می‌یابد.

 آلیاژ و گرید: بسته به این‌که ورق از چه گرید استیل است و چه آلیاژی دارد، قیمت متفاوت می‌شود. میزان برخی از عناصر نظیر کروم، نیکل و مولبیدن به عنوان فلزاتی گران‌بها می‌تواند در افزایش قیمت ورق استیل نازک نقش داشته باشد.

 عملیات تولید: گاهی سطح ورق استیل طی عملیات و فرایندی تغییرات ظاهری پیدا می‌کند. هزینه انجام این فرایندها به قیمت ورق استیل نازک افزوده می‌شود.

 نرخ ارز: از آن‌جا که استیل وارداتی است و در داخل ایران تولید نمی‌شود، تغییرات نرخ ارز می‌تواند قیمت آن را تغییر دهد.

 برند: این‌که محصول از چه برندی باشد در قیمت تأثیرگذار است. زیرا معمولا تقاضا در بازار برای تولیدات برندهای شناخته شده بیشتر است و این افزایش تقاضا سبب بالا رفتن قیمت فروش ورق استیل نازک می‌شود.

شهر استیل عرضه کننده انواع محصولات استنلس استیل با ضمانت صحت آلیاژ و کیفیت بالا و مناسب‌ترین قیمت در بازار استیل

برای دریافت مشاوره رایگان خرید و استعلام قیمت ورق استیل نازک همین حالا تماس بگیرید.

  0216855909197545601

شهر استیل عرضه کننده با کیفیت‌ترین ورق استیل نازک با ضمانت اصالت آلیاژ

جهت استعلام قیمت ورق استیل نازک و ثبت سفارش تماس بگیرید

ورق استیل نازک چیست ؟

ورق استیل نازک یکی از مقاطع فولادی با ضخامت کمتر از یک میلی متر است. این مقاطع علاوه بر مقاوم بودن در برابر خوردگی، استحکام کششی و مقاومت سایشی بالایی نیز دارند. ورق های فولادی قابل بازیافت هستند و عمر مفید بالایی دارند.

انواع ورق نازک استیل دارای خاصیت شیمیایی و فیزیکی منحصر به فردی هستند که کاربرد متعددی در صنایع مختلف دارند.

ویژگی‌های شیمیایی ورق استیل نازک

عناصر اصلی و مهم در استیل نازک، آهن، کروم و کربن هستند. میزان کروم است که تعیین می‌کند ورق استیل نازک تا چه حد در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاومت داشته باشد.

افزودن نیکل نیز می‌تواند این مقاومت را بیشتر کند. کروم و نیکل از فلزات ارزشمند هستند و درصد آن‌ها در قیمت ورق استیل نازک مؤثر است.

میزان کربن بر سختی تأثیر دارد. در ورق‌های استیل نازک این میزان می‌تواند از 0.3 تا 1.75 درصد از وزن کلی آلیاژ باشد. البته هرقدر سختی بیشتر شود، شکل‌پذیری کمتر می‌شود.

بنابراین هنگام خرید ورق استیل نازک باید در نظر بگیرید که برای کاری که قرار است با آن صورت گیرد، سختی بیشتر یا شکل‌پذیری بیشتر را ترجیح می‌دهید.

ویژگی‌های ظاهری و فیزیکی

ورق نازک استیل، سطحی براق و زیبا دارد و این به دلیل صافی و صیقلی بودن آن است. یکنواختی سطح و کمی ضخامت آن را خاص برخی کاربردها می‌کند که سایر ورق‌های استیل مناسب آن‌ها نیستند.

این ورق مقاومت قابل توجهی در برابر سایش از خود نشان می‌دهد. همچنین دارای استحکام کششی بالایی است که سبب می‌شود علی‌رغم نازک بودن دوام خوبی در فرایند‌ها و عملیات‌های گوناگون داشته باشد.

این‌که ورق استیل نازک تا چه حد از ویژگی‌هایی چون مقاومت در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی، مقاومت گرمایی، استحکام کششی، سختی، جوش‌پذیری، شکل‌پذیری و ... برخوردار باشد به آلیاژ و درصد مواد تشکیل‌دهنده آن بستگی دارد.
ورق نازک همچنین می‌تواند از گریدهای استیل بگیر (دارای خاصیت مغناطیسی) و یا استیل نگیر (فاقد خاصیت مغناطیسی) باشد.

شهر استیل عرضه کننده انواع ورق های استیل ضد زنگ با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است. برای دریافت قیمت ورق استیل از طریق شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان مجموعه در تماس باشید.

انواع استیل نازک

استیل نازک آستنیتی

گریدهای گوناگون از استیل فاقد خاصیت مغناطیسی که در اصطلاح بازار به استیل نگیر معروف است، می‌تواند ماده اولیه برای ساخت ورق استیل نازک باشد.

ورق استیل نگیر  ( سری 300 ) که شامل گریدهای گوناگون است، به دلیل داشتن کروم و نیکل با درصد قابل توجه، تحت تأثیر میدان‌های مغناطیسی قرار نمی‌گیرد.

همچنین مقاومتی عالی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی دارد. ویژگی آلیاژی دیگر این سری استیل‌ها کمی کربن است که سبب می‌شود ورق شکل‌پذیری مطلوبی داشته باشد. همه این‌ها در قیمت ورق استیل نازک آستنیتی تأثیر می‌گذارد و آن را افزایش می‌دهد.

 

ورق استیل نازک فریتی

این دسته از فولادهای ضد زنگ در گروه استیل‌های بگیر (دارای خاصیت مغناطیسی) قرار می‌گیرند. ویژگی دیگر استیل فریتی این است که مقاومت کمی در برابر حرارت دارد و درواقع نباید در معرض آن قرار گیرد وگرنه خواص خود را از دست می‌دهد. درصد زیادی از آلیاژ ورق نازک فریتی کروم است که می‌تواند از 11 تا 30 درصد متغیر باشد.

اما از سوی دیگر نیکل کمی دارد و گاه ممکن است خالی از نیکل باشد. برخی از انواع ورق استیل بگیر  ( سری 400 )  در این گروه قرار می‌گیرند.

کاربرد ورق استیل نازک فریتی بیشتر در مصارف دکوراتیو یا در ساخت تولیداتی است که در معرض حرارت قرار نمی‌گیرند اما مقاومت بالا به خوردگی در آن‌ها مورد نیاز است. مثلا در ساخت بدنه کشتی‌ها می‌توان از این نوع استفاده کرد.

ورق استیل نازک ماتنزیتی

ویژگی ورق نازک استیل مارتنزیتی درصد کروم زیاد و نیکل کم یا صفر است. استیل‌های مارتنزیتی تحت عملیات حرارتی قرار می‌گیرند و خواصی چون سختی و مقاومت زیاد به خوردگی پیدا می‌کنند.

فروش ورق استیل نازک مارتنزیتی به همین دلایل قابل توجه است و کاربردهای فراوانی در صنعت پیدا می‌کند. برخی گریدها از استیل‌های سری 400 و نیز 600 در این گروه قرار دارند.

کاربرد ورق استیل نازک

بسته به گرید ورق استیل نازک می‌توان از آن در محدوده دمای بین 200 درجه سلسیوس زیر صفر تا 1000 درجه سلسیوس بالای صفر بهره گرفت.

کاربرد ورق استیل نازک با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، گوناگون و گسترده است. به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  •  دکوراسیون داخلی
  • نمای خارجی ساختمان‌ها
  • در و سقف کابین آسانسورها
  • ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی
  • انواع خودروها
  • سیستم‌های لوله‌کشی
  • ساخت پمپ‌های صنعتی

جوشکاری ورق استیل نازک

جوشکاری ورق استیل نازک، فرایندی است که در آن دو قطعه ورق استیل نازک با استفاده از جوشکاری به هم متصل می‌شوند. این فرایند به دلیل نیاز به دقت و تخصص بالا، به عنوان یکی از فرایندهای حرفه‌ای جوشکاری شناخته می‌شود. در این فرایند، از تجهیزات و مواد اولیه با کیفیت بالا استفاده می‌شود تا جوش با کیفیت و قابل قبولی تولید شود. به علاوه، برای جلوگیری از تغییر خواص فلزات در نقطه جوش، از روش‌های خاصی مانند جوشکاری با گاز آرگون استفاده می‌شود.

جوشکاری ورق استیل نازک معمولاً گران‌تر از جوشکاری ورق استیل ضخیم است، زیرا نیاز به دقت و تخصص بیشتری دارد و احتمال خطا در جوشکاری بیشتر است. همچنین، استفاده از تجهیزات و مواد جوشکاری با کیفیت بالاتر نیز در جوشکاری ورق استیل نازک مورد نیاز است که ممکن است هزینه بیشتری را به دنبال داشته باشد.

تفاوت ورق استیل نازک با ورق استیل براق

ورق استیل نازک و ورق استیل براق هر دو از جنس استیل هستند، اما تفاوت آنها در پوشش سطحی آنهاست. ورق استیل نازک عمدتاً برای استفاده در صنایعی مانند خودروسازی، تولید لوازم خانگی و مواد غذایی و ... استفاده می‌شود و سطح آن بیشتر با پوشش روغنی یا رنگی محافظت می‌شود.

اما ورق استیل براق به دلیل ظاهر براق و زیبای آن، برای استفاده در صنایعی مانند طراحی دکوراسیون داخلی، ساخت لوازم آشپزخانه و ... استفاده می‌شود و سطح آن با پوشش الکترولیتیک (الکتروپلیش) پوشیده می‌شود که باعث افزایش براقیت و زیبایی سطح آن می‌شود.

 برای آگاهی از ویژگی‌های هر ورق استیل و تناسب آن با کاربرد مد نظر خودتان نیاز به نظر کارشناس دارید.

برای دریافت مشاوره، استعلام قیمت ورق استیل نازک ضد زنگ و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

02168559 09197545601

ورق استیل نازک در بسیاری از صنایع کاربرد دارد و از انواع گوناگون استیل ساخته می‌شود. از آنجا که ویژگی‌هایی چون مقاومت در برابر خوردگی، اکسیداسیون، سوختن و ... اهمیت دارد و به کیفیت آلیاژ مربوط می‌شود، برای خرید به مرکز فروش ورق استیل که معتبر باشد مراجعه کنید و از راهنمایی کارشناسان بهره بگیرید.

4 دیدگاه در “ویژگی های ورق استیل نازک چیست ؟

  1. بهتاش گفت:

    من دستگاه جوش co2 دارم ولی بنظرم ب ظرافت و تمیزی کار بستگی داره، میشه ورق استیل نازکم  تمییز جوشکاری کرد

    1. m.ghadiani گفت:

      با عرض سلام
      ممنون از اینکه از سایت ما بازدید کردید و تجربه تون رو با ما ب اشتراک گذاشتید

  2. فرزین گفت:

    ورق استیل نازک ماتنزیتی ب نسبت بقیه ورق استیل ها گرون تره؟ آره!؟

    1. m.ghadiani گفت:

      با عرض سلام
      ممنون از اینکه سایت مارو انتخاب کردین
      ورق استیل نازک ماتنزیتی (Thin Martensitic Stainless Steel) معمولاً گران‌تر از برخی از دیگر انواع ورق استیل می‌باشد. ورق استیل نازک ماتنزیتی به دلایل فنی، شیمیایی و کاربردی گران‌تر از برخی از انواع دیگر ورق استیل ممکن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *