مقالات

راه تشخیص ورق استیل اصل

روش تشخیص استیل

روش تشخیص ورق استیل چیست؟ انواع ورق استیل کدامند و چه کاربردی دارند؟ بهترین روش تشخیص استیل اصل کدام است؟! در این مطلب با ما همراه شوید تا درباره انواع روش تشخیص ورق استیل نکات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. مطمئنا قدرت تشخیص ورق استیل اصل علاوه بر مزایایی که دارد از هدر رفتن هزینه های شما جلوگیری می کند.

با شهر استیل عرضه کننده انواع محصولات استنلس استیل با بهترین قیمت و کیفیت، همراه شوید تا درباره روش تشخیص ورق استیل اصل اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

اهمیت روش تشخیص ورق استیل

راه تشخیص استیل و یادگیری آن برای یک انتخاب درست و کاربردی در میان انواع ورق های استیل خالص و ناخالص اهمیت زیادی دارد. در بازار رقابت به حدی است که مهارت در تشخیص ورق استیل اصل از غیر اصل را به ضرورتی مهم برای خریداران تبدیل کرده است.

اما قبل از آن که با انواع روش تشخیص استیل آشنا شوید لازم است که آشنایی کلی نسبت به نمونه های مختلف ورق استیل داشته باشید. در این صورت با بررسی تفاوت انواع ورق استیل و همچنین آشنایی با ویژگی های هر کدام می توانید مهارت بیشتری در تشخیص ورق استیل اصل کسب کنید.

ورق استیل چیست؟

یکی از ورق های پر کاربرد در صنایع گوناگون ورق استیل می‌باشد که در اندازه، طرح و ابعاد گوناگونی تولید می‌شود. در واقع ورق استیل به دلیل ویژگی های مختلف از جمله مقاومت در برابر خوردگی، یکی از متریال های مهم در خط تولید صنایع گوناگون به شمار می رود. یکی دیگر از ویژگی‌های ورق استیل قابلیت بازیافت آن می‌باشد.

به طوری که بعد از استفاده مجدد دوباره به چرخه تولید برمی گردد. به همین دلیل این آلیاژ به عنوان محصول دوستدار محیط زیست نیز شناخته شده است.

 

از کجا بفهمیم استیل اصل است

 

ورق های استیل بر اساس گرید و آلیاژ به انواع مختلفی تقسیم می شود. اگر بتوانید نسبت به راه تشخیص استیل اصل اطلاعات خود را کامل کنید مطمئناً انتخاب خوبی خواهید داشت، از طرفی پول خود را در یک جای مطمئن صرف می کنید و می توانید ورق استیلی متناسب با کاربرد مورد نظرتان تهیه کنید.

برای مشاهده انواع ورق استیل و استعلام قیمت آن کلیک کنید: قیمت ورق استیل

 

روش تشخیص انواع ورق استیل

انواع ورق استیل از لحاظ ساختاری نیز ترکیبات شیمیایی متفاوتی دارند. از انواع ورق استیل برای کاربردهای مختلف در صنایع استفاده می شود. به طور کلی ورق های استیل را می توان به چهار گروه ورق استیل فریتیک، ورق استیل دوبلکس، ورق استیل مارتنزیتی و ورق استیل آستنینی تقسیم کرد.

از طرفی گرید های ورق استیل با توجه به اعداد و حروف انگلیسی نام گذاری می شود که هر کدام در گروه خاصی قرار می گیرد. به عنوان مثال در برخی گرید های ورق استنلس استیل از حروف H به معنی کربن بالا و از حرف L به معنی کربن کم استفاده می شود. گرید هایی که هیچ کدام از حروف H و L را ندارند حدود 08/0 کربن دارند.

مهمترین مراحل روش تشخیص ورق استیل اصل آشنایی با گرید و کاربرد هر گرید در صنایع گوناگون می باشد. در ادامه مطلب انواع ورق استیل به همراه گریدهای پرکاربرد آن را به شما معرفی می کنیم.

تشخیص ورق استیل فریتیک

ورق استیل فریتیک از فولاد ضد زنگ و تحت دمای ۴۰۰ درجه حرارت تولید می شود. درصد کروم در فریتیک بسیار بالاست(حدود 10.30 تا ۲۷ درصد). به همین دلیل این نوع ورق استیل در برابر تنش یا آسیب های محیطی مانند ترک خوردگی مقاومت بالایی دارد.

از طرفی فریتیک نوعی محصول انعطاف پذیر است که از ویژگی های حرارتی و خواص مغناطیسی بالا برخوردار می باشد.
مهمترین کاربرد های فریتیک در صنایع شیمیایی، ساخت قطعات خودرو، تجهیزات غذایی، کوره ها و غیره می باشد.

پرکاربردترین ورق استیل فریتیک: گرید ۴۰۹، ۴۳۰، ۴۳۹

تشخیص ورق استیل آستنینی

ترکیبات ورق های آستنیتی یا همان ورق استیل نگیر شامل منگنز، نیکل و مقدار زیادی کروم می باشد. مهمترین ویژگی آستنیتی مقاومت آن در برابر سایش و خوردگی است. از این نوع محصول نیز در صنعت خودرو، ساخت دارو، اتصالات قایق و کشتی ها، صنایع منسوجات، تجهیزات پزشکی، صنعت هوافضا و غیره استفاده می شود.

پرکاربردترین ورق استیل آستینی: گرید ۳۰۴، ۳۱۰، ۳۱۶

تشخیص استیل اصل

تشخیص ورق استیل مارتنزیتی

فولاد مارتنزیتی که تحت عنوان  ورق استیل بگیر شناخته می‌شوند، نیز نوعی محصول با خواص مغناطیسی بالا و منعطف می باشد. از این فولاد در محیط هایی خاص که به مقاومت بالا نیاز است استفاده می شود. از جمله تولید موتور، ساخت موتور برق، پمپ ها، قطعات ماشین آلات، قطعات مورد نیاز برای جراحی، ابزارهای دندانپزشکی، پیچ و مهره، تیغه های کمپرسور، قطعات توربین، ظروف آشپزخانه و غیره.

پرکاربردترین ورق استیل مارتنزیتی: گریدهای ۴۱۰، ۴۲۰،A ۴۴۰

تشخیص ورق استیل دوبلکس

مهمترین مواد تشکیل دهنده دوبلکس، فریت و آستنیت است. حدود ۲۲ تا ۲۵ درصد کروم و 5 درصد نیز کروم مولیبدن در ترکیب دوبلکس موجود است.

6 راه تشخیص استیل اصل

بعد از آن که با انواع ورق های استیل آشنا شدید حالا وقت آن است که روش تشخیص ورق استیل را نیز بشناسید.

مطمئناً داشتن اطلاعات کافی درباره روش تشخیص استیل به شما کمک می کند هنگام خرید محصول اصل و با کیفیتی خریداری کنید که هم دارای خاصیت ضد زنگ باشد و هم کاربرد موثر و پربازده ای در ساخت و ساز صنایع گوناگون داشته باشد.

1. تشخیص استیل اصل با استفاده از آهنربا

روش تشخیص ورق استیل با استفاده از آهنربا بسیار ساده و رایج است. آهنربا را به سطح مقطع ورق مورد نظر نزدیک کنید.

اگر سطح استیل آهنربا را نگه داشت در مورد اصل بودن ورق استیل تردید کنید. در این حالت ممکن است در ترکیبات استیل از ناخالصی هایی مانند آلومینیوم استفاده شده باشد. چرا که ورق استیل اصل آهنربا را نگه نمی دارد.

2.  اسید هیدرولیک

از اسید هیدرولیک نیز می توان برای روش تشخیص ورق استیل استفاده کرد. البته قطره اسید هیدرولیک را جایی بریزید که آسیبی به قسمت های اصلی ورق استیل وارد نشود.

به هرحال اسید هیدرولیک نوعی ماده مخرب است. بنابراین قسمت کوچک و بلااستفاده ای از آلیاژ را برای نمونه انتخاب کنید.

بعد از گذشت حدود ۳۰ دقیقه اثر اسید را از روی سطح مقطع پاک کنید. استیل اصل بر اثر اسید هیدرولیک دچار تغییر رنگ می شود.

3. استفاده از اسید نیتریک برای تشخیص استیل

اسید نیتریک محلولی اسیدی و بسیار خورنده و نوعی ماده سمی با بوی بسیار تند می باشد. برای انجام روش تشخیص ورق استیل اصل چند قطره از اسید نیتریک را در محل مورد نظر بچکانید.

اگر واکنشی ندیدید آلیاژ شما اصل است. اما در صورت مشاهده بخار یا استشمام بوی نامطبوع آلیاژ استیل اصل نیست. مراقب باشید که هنگام استفاده از این ماده از دستکش و عینک محافظ چشم استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: تشخیص ورق گالوانیزه با ورق استیل

قطره تشخیص استیل

4. سولفات مس راهی برای شناسایی استیل

برای تشخیص ورق استیل اصل با سولفات مس ابتدا باید یک لایه اکسید را از روی فولاد بردارید و به سولفات مس به همراه یک قطره آب آغشته کنید. اگر سطح مورد نظر تغییر رنگ ندهد استیل اصل است.

اما در صورت تغییر رنگ به حالت بنفش استیل غیراصل می باشد. در این حالت یا فولاد دارای درصد بالای منگنز است یا آلیاژ کمی دارد.

5. جرقه سنگ زنی

یکی دیگر از روش های تشخیص ورق استیل اصل تست جرقه می‌باشد. کافیست ورق استیل را روی دستگاه سنگ زنی قرار دهید. در این صورت نوع جرقه به شما کمک می‌کند که تشخیص دهید فولاد چه ترکیباتی دارد. اگر جرقه به شکل شاخه‌ای باشد فولاد کروم یا ضد زنگ کروم نیکل است.

در غیر این صورت و مشاهده جرقه متوسط با گره های متراکم، فولاد دارای درصد منگنز بالا یا نیتروژن با ترکیب منگنز می‌باشد.

6. استفاده از محلول تشخیص استیل

در حال حاضر بهترین و دقیق ترین روش تشخیص ورق استیل و شناسایی آلیاژهای مختلف استیل استفاده از محلول شناسگر استیل می باشد. به وسیله این محلول شناسایی تنها در چند ثانیه می توان نوع آلیاژ استیل را تشخیص داد.

روش تشخیص استیل از آلومینیوم

آلومینیوم  و استیل ضد زنگ هر دو نقره‌ای و براق هستند، بنابراین ممکن است شبیه به هم به نظر برسند. یکی از تفاوت‌های استنلس استیل و آلومینیوم وزن آنهاست که به شما کمک می‌کند بین این دو تمایز قائل شوید.

با لمس فلز می‌توانید تفاوت بین آنها را تشخیص دهید. استیل بسیار سنگین‌تر از آلومینیوم است. به طور کلی وقتی استنلس استیل را در دست می‌گیرید، سنگین‌تر و محکم‌تر است و به راحتی نمی‌شکند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تشخیص ورق آلومینیوم از ورق استیل کلیک کنید:   تفاوت ورق آلومینیوم و استیل

 

روش تشخیص استیل از آهن

برای تشخیص استیل از آهن ، می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد:

  1. مغناطیسی بودن: آهن مغناطیسی است ولی استیل مغناطیسی نیست. بنابراین با قرار دادن یک مغناطیس روی قطعه فلز، می‌توان به راحتی تشخیص داد که آیا فلز استیل است یا آهن.
  2. آزمایش حمض: با قطره افزودن اسید نیتریک یا هیدروکلریک بر روی قطعه فلز، در صورتی که فلز استیل باشد، روی آن لایه‌ای از اکسید ظاهر می‌شود.
  3.  آزمایش شعله‌ای: با گرفتن قطعه فلز و نگه داشتن آن در شعله گاز، در صورتی که فلز استیل باشد، شعله به رنگ آبی تغییر می‌کند. اما اگر فلز آهن باشد، شعله به رنگ نارنجی تغییر می‌کند.

 

شهر استیل عرضه کننده انواع محصولات استنلس استیل با بهترین کیفیت، مناسب‌ترین قیمت و ارائه ضمانت اصالت آلیاژ است. برای دریافت اطلاعات بیشتر، استعلام قیمت، خرید ورق استیل و مشاوره رایگان از طریق شماره‌های درج شده با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید.

6639472666394734

پایان

شما در این مطلب با موضوع روش تشخیص ورق استیل از سایت شهر استیل عرضه کننده انواع محصولات استنلس استیل از جمله پروفیل استیل و انواع ورق های استیل همراه بودید. همان طور که خواندید انواع ورق های استیل تفاوت های زیادی با هم دارند.

نحوه ساخت و ترکیبات آلیاژ به کار رفته در این نوع محصولات نیز کاملاً متفاوت است. بنابراین هنگام خرید دقت کنید که اطلاعات کافی درباره راه تشخیص ورق استیل داشته باشید. امیدواریم از روش هایی که در این مقاله استفاده شد بتوانید برای بررسی و تشخیص استیل اصل استفاده کنید. برای دریافت مشاوره رایگان خرید ورق استیل با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

2 دیدگاه در “راه تشخیص ورق استیل اصل

  1. صداقتی گفت:

    خیلی کمکم کرد اطلاعاتی که دادید ممنون

    1. admin گفت:

      سلام و عرض ادب

      ممنون از حسن توجه شما، موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *