مقالات

انواع روش های خم کاری لوله استیل

خم کردن لوله استیل

خمکاری لوله استیل به معنای خم کردن و تغییر شکل لوله های استیل است. این فرآیند با استفاده از دستگاه های خم کننده انجام می شود و در صنایع مختلف از جمله صنایع نفت، گاز، خودروسازی، ساختمانی و … استفاده می شود. خم کردن لوله استیل برای ساخت قطعات پیچیده و همچنین برای ایجاد تغییرات در شکل لوله ها به کار می‌رود. این فرآیند باعث افزایش قابلیت اطمینان و دوام لوله ها می‌شود و همچنین کاربرد آنها را نیز توسعه می‌دهد.

خم کردن لوله استیل با استفاده از بهترین روش، به دلیل قیمت برخی از گریدهای استیل و جلوگیری از هدر رفت مواد اولیه در صنایع مختلف اهمیت زیادی دارد. اگر در صنعت ساخت و ساز یا صنایع شیمیایی، نفت و گاز و غیره فعالیت می کنید در این مطلب با ما همراه شوید تا شما را با انواع روش های خمکاری لوله استیل و همچنین دستگاه خم کن لوله آشنا کنیم.

 

شهر استیل عرضه کننده انواع محصولات استنلس استیل با بهترین کیفیت و حداقل قیمت می‌باشد. ارائه قیمت، مشاوره خرید استیل ، ارسال بار به تمامی نقاط ایران و کشورهای همسایه، خدمات برش و خدمات آزمایشگاهی از جمله خدمات شهر استیل می‌باشد.

 

اهمیت شناخت روش های خم کردن لوله استیل

استفاده از لوله و پروفیل های استیلی به خاطر وزن سبکی که دارند، علاوه بر داشتن استحکام و به صرفه بودن هزینه های آن از نظر اقتصادی، موجب رشد بیشتر تقاضای بازار برای خم کردن لوله استیل در صنایع می شود.

علاوه بر آن از آنجایی‌ که قیمت پروفیل های فولادی بالاتر است، لازم است پیش از انجام خم کاری لوله استیل اطلاعات دقیقی در مورد روش انجام این کار داشته باشید. خدمات خم لوله استیل کاربرد زیادی در صنایع مختلف مثل هوافضا، صنایع شیمیایی، لوازم برقی و خانگی، وسایل حمل و نقل و غیره دارد.

 

 دستگاه خم لوله استیل

 

خدمات خم کاری لوله استیل

در حال حاضر برای خم کردن لوله ها از انواع دستگاه خم لوله استیل و روش های مختلفی استفاده می کنند. برخی از روش های خمکاری با استفاده از گرما و بعضی دیگر بدون گرما و به شکل سرد انجام می شود. انتخاب روش مناسب به ویژگی های ماده، اندازه لوله، شعاع خم، هزینه های آن و داشتن تجهیزات مورد نیاز بستگی دارد.

در هر یک از روش های خم کردن لوله استیل در زمان اجرای کار محدودیت هایی نیز وجود دارد. موادی که شما قصد دارید خمکاری روی آن انجام دهید بهتر است که علاوه بر داشتن خاصیت شکل پذیری خوب، کمترین نرخ کرنش سختی را داشته باشد.

همان طور که پیش از این هم گفته شد امروزه روش های خمکاری لوله به چند دسته از جمله خمکاری گرم لوله ها، خمکاری به روش القایی و خمکاری سرد لوله ها تقسیم می شود.

در هر حال تمرکز ما در این مطلب بر روی خم کردن لوله استیل است بنابراین در ادامه مطلب نکات لازم در مورد خم کاری لوله استیل را برای تکمیل اطلاعات شما بیان می کنیم.

 

شهر استیل عرضه کننده انواع لوله و پروفیل استیل و ورق های استیل ضد زنگ با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است. برای دریافت قیمت لوله استیل از طریق شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان مجموعه در تماس باشید.

 

نحوه انجام خم کاری لوله استیل

در صنایع مختلف برای خمکاری لوله استیل از فرایند سردکاری استفاده می کنند. مشخص است در روش سرد، نیاز به استفاده از حرارت نبوده و تمامی مراحل خم لوله استیل و پروفیل با دمای اتاق انجام می گیرد.

از آنجایی که استفاده از روش سرد برای خمکاری لوله ها مزایای بیشتری به نسبت به روش های دیگر دارد، در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

روش های مختلفی برای خم کاری لوله استیل و انواع پروفیل وجود دارد که در ادامه به توضیح این روش ها می پردازیم.

 

خم کاری لوله استیل

 

روش خم کردن لوله استیل پرسی

در روش خم کاری لوله استیل به شکل پرسی، از قالب نیم دایره ای برای انجام این کار استفاده می کنند. در ابتدا لوله روی قالب قرار گرفته و از بالا با استفاده از اهرم های هیدرولیکی به دو طرف مقطع فشار وارد می شود. با استفاده از این فشار لوله استیل خم شده و مانند قالب به شکل نیم دایره در می آید.

برای خم کردن لوله استیل با این روش به دقت کمتری نیاز است و کنترل پایین تری هم روی چگونگی انجام مراحل آن لازم است. بنابراین با توجه به اینکه دقت و کنترل در روش سرد خم کاری لوله استیل پرسی پایین است، احتمال پارگی و دفرمگی بالاتر می رود.

توصیه می کنیم به هیچ عنوان از فلزات حساس برای خمکاری به این روش استفاده نکنید. روش خم کردن لوله استیل پرسی برای پروفیل های مورد استفاده در لوازمی چون پایه های مبلمان کاربردی است.

خم لوله استیل به روش غلتکی

در این روش از سه غلتک برای ایجاد خمش روی لوله استفاده می‌کنند. غلتک هایی که روی دستگاه خم لوله استیل وجود دارند متحرک هستند. این غلتک ها تنظیمات میزان فاصله و زاویه مقاطع نسبت به یکدیگر را بر حسب سایز، ضخامت لوله و زاویه مورد نیاز انجام می دهند.

این روش برای خم کاری پروفیل ها در ابعاد بزرگ و اجرای زاویای پیچیده مناسب است. همچنین می ‌توان خم یا زاویه مورد نیاز را روی لوله های استیل دکوراتیو با استفاده از روش غلتکی به سادگی اجرا کرد.

 

در ادامه این مطلب توصیه می‌شود مقاله انواع روش جوشکاری لوله استیل را نیز مطالعه نمایید.

 

روش خمکاری لوله استیل

خم کردن لوله استیل به روش کششی- فشاری

در این روش از ابزاری به نام مندرل برای ایجاد خم استفاده می کنند. این ابزار برای کاهش ضخامت لوله ها هنگام خم کردن و تعیین زاویه خم به شکل دقیق کاربرد دارد.

علاوه بر آن با استفاده از نیروی هیدرولیکی و پنوماتیکی و با استفاده از دستگاه پرس به مقطع فشار وارد می شود. برای کاهش ضخامت، لوله دور قالبی متحرک و دوار می چرخد.

انجام این روش برای خم کاری لوله استیل با نام کششی فشاری شناخته شده است و به نسبت روش های دیگر دقت بالاتری دارد.

انجام خم کاری کششی

قالب های ثابت و بی حرکت برای خم کاری لوله استیل دکوراتیو کاربرد دارند. علاوه بر آن می توان از گیره های متحرک جهت ایجاد خم در پروفیل مورد نظر استفاده کرد.

خم کردن لوله استیل فشاری

در این روش قالب دوار و ثابت برای خمکاری لوله ها و پروفیل های فشاری کاربرد دارد. به شکلی که لوله از بین قالب ثابت و گیره عبور کرده و بخش آزاد آن با استفاده از قالب فشاری به شکل دایره وار در اطراف قالب ثابت، زاویه می گیرد.

از این روش خم کاری لوله استیل بهتر است در تولید قطعاتی استفاده کرد که لازم است قطر خم در دو سمت فلز به شکل متقارن انجام شود.

 

این نکته درباره خمکاری لوله استیل مانیسمان قابل ذکر است که این فرایند خم کردن لوله های استیل به صورت دستی با استفاده از ابزارهای خاص و یا با استفاده از دستگاه های خمکاری انجام می شود. در خمکاری مانیسمان، لوله های استیل به صورت دورانی خم می شوند و شعاع خم آنها بسیار بزرگ است.

این روش برای خم کردن لوله های استیل با قطر بزرگ و پوسته ضخیم مناسب است. از این روش برای تولید قطعات صنعتی مانند لوله های نفت و گاز، لوله های صنعتی و لوله های حفاظتی استفاده می شود.

قیمت خمکاری لوله استیل

در بسیاری از صنایع مثل خودروسازی و هوافضا از لوله های خمکاری شده استفاده می کنند بنابراین نیاز است که هزینه ها و قیمت خم کاری لوله استیل را هم برای برآورد هزینه های کلی در نظر گرفت.

در این صنایع، خمکاری لوله ها باید با دقت بالا و بدون خطا انجام شود به همین خاطر انتخاب روش مناسب برای خم کاری لوله استیل بسیار مهم بوده و نیازمند دقت بالا است.

برای تعیین روش خم کردن لوله استیل باید نوع، جنس و کاربرد نهایی قطعه بررسی شود. سپس روش خم کاری آن به شکلی که برای کاربرد مورد نظر بهترین کارایی را داشته باشد مشخص می شود.

تقریبا می‌توان گفت تمامی صنعتگران روش های خمکاری لوله استیل که دارای ویژگی های دقت زیاد، کیفیت بالا و مناسب ترین قیمت باشد را ترجیح می دهند.

دقت کنید که از جمله عوامل تاثیر گذار روی قیمت لوله ها، نوع خم کاری لوله استیل هم با استفاده از انواع دستگاه خم کن لوله مانند دستگاه پرسی، دستگاه خم قوطی، دستگاه سه غلتکی لوله و… در نظر گرفته می شود.

 

There are 4 methods of bending to meet the requirements of stainless steel pipe and tubing of different sizes and materials(such as 204, 304, and 316)

A variety of methods can be used for bending stainless steel tubing. If the bend has a large radius, the tubing can be curved with three-roll benders (also called section benders, profile benders, or angle rolls.) If the bend has a tight radius, the tubing can be bent on a rotary-draw bender through a process called mandrel tube bending

4 روش خم کردن لوله برای برآوردن نیازهای لوله و لوله فولادی ضد زنگ با اندازه ها و مواد مختلف (مانند 204، 304 و 316) وجود دارد.

برای خم کردن لوله های استیل می‌توان از روش های مختلفی استفاده کرد. اگر خم شعاع بزرگی داشته باشد، لوله را می توان با خم کن های سه رول (که به آنها خم کننده های مقطع، خم کن های پروفیلی یا رول های زاویه ای نیز می گویند.) خم شد.

 

دستگاه خم لوله استیل

دستگاه خم لوله استیل یک دستگاه صنعتی است که برای خم کردن لوله و تغییر شکل لوله های استیل به کار می رود. این دستگاه شامل یک قاب، یک موتور، یک سری پایه های حامل، یک سری ابزار برش و خم کننده و یک کنترلر برای کنترل فرآیند خمکاری لوله استیل است.

با استفاده از این دستگاه، لوله های استیل به زوایای مختلف و با شکل های مختلف خم می‌شوند و به صورت قطعات پیچیده برای استفاده در صنایع مختلف تولید می‌شوند. دستگاه خم لوله استیل در انواع و اقسام مختلف در بازار موجود است و براساس نوع و اندازه لوله های استیل، قابلیت خمکاری متفاوتی دارد.

 

 

از دیگر خدماتی که برای عرضه بهتر محصولات استنلس استیل ارائه می‌شود، می‌توان به خمکاری ورق استیل نیز اشاره نمود.

 

شهر استیل وارد کننده انواع محصولات استنلس استیل از جمله انواع ورق استیل، پروفیل استیل، لوله‌های استیل و … است. برای مشاوره رایگان خرید و استعلام قیمت استیل با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

6639472666394734

 

سخن پایانی

شما در این مطلب با موضوع روش های خم کردن لوله استیل همراه ما بودید. استیل مزایا و کاربردهای بسیاری در صنایع گوناگون دارد و خدمات خم لوله استیل نقش اساسی و مهمی را در ساخت و ساز تجهیزات کارخانجات مختلف ایفا می کند. ویژگی ها و مشخصه هایی که در این محصولات وجود دارد کاملاً منحصر به فرد است. از جمله این ویژگی ها می توان به داشتن مقاومت در برابر خوردگی و فرسایش و جلوگیری از نفوذ آلودگی محتویات داخلی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *