مقالات

کاربرد استیل در نمای ساختمان

کاربرد استیل در نمای ساختمان

کاربرد ورق استیل در نمای ساختمان از جمله درب ها، پنجره‌ها،آسانسور، روکش دیوارها، نرده‌ها، شیروانی‌ها و… به دلیل خاصیت های جذاب این فلز بسیار رایج است. استیل در معماری، دکوراسیون و نمای ساختمان نوعی جاذبه قوی و ماندگار با توجه به شکل زیبا و کیفیت بالایی که دارد ایجاد می کند. در عصر مدرن، استفاده از چنین المان هایی برای ایمنی، حفظ ظاهر و طول عمر ساختمان و دکوراسیون ضروری می باشد. با ما در این مطلب همراه شوید تا کاربرد ورق استیل در ساختمان سازی را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

در ادامه با شهر استیل عرضه کننده انواع محصولات استنلس استیل همراه باشید.

 

تاریخچه کاربرد ورق استیل در نمای ساختمان

استیل یکی از مهمترین مواد ساختمانی است که در ساخت و سازهای مختلف کاربرد دارد. تاریخچه استفاده از استیل در ساختمان سازی به دهه ۱۹۲۰ میلادی برمی‌گردد.

در ابتدا از استیل در ساخت سازه‌های فلزی مانند پل و دریچه استفاده شد. در سال ۱۹۳۰، توسعه و فناوری در صنعت فولاد، استفاده از استیل را در ساختمان های بلند و سازه های بتنی نیز ممکن کرد.

در دهه ۱۹۵۰ از ورق استیل صنعتی در ساختمان‌های بلند از جمله آسمان خراش‌ها، برج‌ها و هتل‌ها به میزان گسترده‌ای استفاده شد. استفاده از استیل در ساختمان سازی در دهه‌های بعد نیز افزایش یافت و تا به امروز بااستفاده از فناوری های جدید و پیشرفته به سمت تولید بیشتر و کیفیت بالاتر حرکت می کند.

مزایای کاربرد استیل در نمای ساختمان

استفاده از استیل در ساختمان‌ها مزایای بسیاری دارد، از جمله مقاومت در برابر زلزله، سهولت در ساخت، وزن سبک و انعطاف پذیری بالا. همچنین استیل قابلیت بازیافت دارد و به کاهش آلودگی زیست‌محیطی نیز کمک می‌کند.

 

کاربرد استیل در نمای ساختمان

 

 استیل فریتی در نمای ساختمان

استیل فریتی یکی از موادی است که در نمای بسیاری از ساختمان ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده باعث می‌شود نمای ساختمان مقاوم، زیباتر و جذاب‌تر دیده شود و به همین دلیل در ساختمان‌های اداری، مسکونی و تجاری به کار گرفته می‌شود.

استیل فریتی ویژگی‌های شگفت‌انگیزی داراست که کاربرد ورق استیل در نمای ساختمان را افزایش داده است. از جمله:

  • ظاهر زیبا: استیل فریتی باعث می‌شود که نمای ساختمان زیبا، ظریف و متفاوت باشد.
  • نگهداری آسان: این ماده به دلیل خاصیت ضد زنگی، نگهداری بسیار آسانی دارد.
  • مقاومت در برابر رطوبت و شورینگ: استیل فریتی به دلیل مقاومت بالا، در مناطقی که رطوبت زیادی دارند (همچون شهرهای ساحلی) مناسب است.
  • مقاومت در برابر آتش‌سوزی: استیل فریتی دارای خاصیت مقاومت در برابر آتش‌سوزی است و به دلیل این خاصیت، در ساختمان‌هایی که ریسک بالای آتش‌سوزی دارند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • هزینه پایین: هزینه نصب و نگهداری نسبت به کاربرد سایر متریال در نماسازی ساختمان کمتر است.

استیل آستنیتی؛ ترکیب زیبایی و مقاومت

استیل آستنیتی در صنعت ساختمان سازی و ایجاد نما به عنوان یکی از مواد مهم با ساختاری مستحکم و مقاومت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد این نوع استیل در ساخت نمای سازه‌هایی که به مقاومت بالایی نیاز دارند رایج است.

با توجه به ویژگی‌های استیل آستنیتی، مقاومت بالای آن در قبال خوردگی و زنگ‌زدگی، استحکام بالای آن نسبت به شکست و حرارت و نیز قابلیت تحمل در برابر شوک‌های زیاد، به عنوان یک ماده ساختمانی بسیار برجسته در ایجاد نما شناخته شده است.

استیل استنیتی علاوه‌بر نمای ساختمان در طراحی فضای داخلی ساختمان نیز مورد استفاده قرار میگیرد. در رابطه با این موضوع پیشنهاد می‌شود مقاله کاربرد استیل در دکوراسیون داخلی را مطالعه نمایید.

 

کاربرد ورق استیل در نمای ساختمان

 

برخی از کاربردهای این نوع استیل در نما سازی ساختمان عبارتند از:

  •  بازسازی و تقویت سازه‌های قدیمی
  • ساخت قطعات کوچک دکوراسیونی
  • ساخت قسمت‌های ضد زلزله مانند ستون های فولادی و درب‌های ضد زلزله
  • ساخت قطعات ایمنی مانند پله‌های آتشنشانی، نرده و…

 

انواع کاربرد استیل در ساختمان سازی

استنلس استیل یکی از مواد ساختمانی محبوب در صنعت ساختمان سازی است. این ماده به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی، زنگ زدگی و حرارت، در مصارف مختلف ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال ورق استیل دکوراتیو در ساختمان سازی به عنوان یک جزء دکوراتیو استفاده می‌شود.

انواع ورق استیل تزئینی به دلیل ظاهر زیبا و مقاومت بالا در برابر خوردگی، در دیوارهای خارجی ساختمان، پوشش‌های نمای داخلی و خارجی، درب‌ها و پنجره‌ها، سقف‌ها و محوطه‌های خارجی استفاده می‌شوند. این ورق‌ها با طرح‌های مختلف و با رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند و به سبب قابلیت تنظیم شکل و ابعاد، مورد توجه سازندگان معماری قرار می‌گیرند. برخی از کاربردهای استنلس استیل در ساختمان سازی عبارتند از:

1. کاربرد ورق استیل در نمای ساختمان برای روکش دیوار

استفاده از استیل برای روکش دیوار در نمای ساختمان، یکی از روش های پایدار و کاربردی برای طراحی نما است. استیل دارای قوام و مقاومت بالا در برابر خوردگی و سایش است که برای استفاده در شرایط سخت مثل شرایط آب و هوایی نامساعد و محیط های صنعتی مناسب می باشد.

روکش دیوار با ورق استیل براق ، علاوه بر ایجاد جلوه زیبایی و نمایش جزئیات طراحی، می تواند مقاومت ساختمان را در برابر رطوبت و حرارت افزایش دهد.

همچنین کاربرد استیل در نمای ساختمان برای روکش دیوار، دارای هزینه های نگهداری کمتری نسبت به روکش های دیگر است و در بلند مدت پایداری و طول عمر بیشتری ارائه می دهد.

در کل، استفاده از استیل برای روکش دیوار در نمای ساختمان، یکی از روش های محبوب برای ایجاد نماهای زیبا و مقاوم است.

 

کاربرد ورق استیل در ساختمان سازی

2. کاربرد استیل در ساختمان سازی و نمای آسانسور

استفاده از استیل در ساخت اسانسور از جمله روش های متداول و پرکاربرد است. ورق استیل آسانسور به دلیل خصوصیات فوق العاده‌ای که در اختیار دارد، به عنوان یکی از مهمترین مواد ساختمانی در تمامی بخش های اسانسور، شامل ستون ها، پایه ها، درب، دیواره ها و ریل ها مورد استفاده قرار می گیرد.

ورق استیل به دلیل مقاومت بالا، باعث افزایش ایمنی و عمر مفید اسانسور می گردد. همچنین خصوصیات ضد زنگ بودن، عدم افت کیفیت در فضای باز، مقاومت در برابر ضربه و خراش، امکان شستشوی راحت و… از دیگر مزایای استفاده از استیل در ساخت اسانسور به شمار می رود.

3. کاربرد استیل در کف سازی ساختمان

استیل یکی از مواد پرکاربرد در صنعت ساختمانی است و در کف سازی نیز برای جلوه بیشتر به نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی های استیل مانند مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی، خوردگی و خراش باعث می‌شود که کف‌های استیلی بسیار پایدار و محکم باشند.

از طرفی نگهداری از کف‌های استیلی بسیار آسان است و به راحتی تمیز می شود. ظاهر بسیار زیبا و شیک استیل در کف سازی ساختمان، در کنار مقاومت و پایداری جنبه تزیینی چشم نوازی دارد.

علاوه بر علاوه بر آن کف‌های استیلی به دلیل پایداری و مقاومت بالای خود، در نماسازی دفتر کار، فضاهای صنعتی مانند انبار، کارگاه و بخش‌های تولیدی قابل استفاده می باشد.

4. کاربرد ورق استیل در  نمای درب و پنجره

یکی از انواع کاربرد ورق استیل در نمای ساختمان استفاده از استیل در ساخت درب و پنجره است. مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت، خوردگی و سایر فرایندهای زیستی که باعث خرابی و فرسایش سایر جنس ها می شود شامل درب و پنجره های استیلی در نمای ساختمان نمی شود.

به عنوان مثال ورق استیل مشبک نیز به عنوان یک جزء دکوراتیو در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ورق‌ها به دلیل طرح‌های مشبک و قابلیت تهویه، در ساختمان‌های صنعتی، پارکینگ‌ها، ساختمان‌های تجاری و مسکونی، پل‌ها و تونل‌ها استفاده می‌شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این نوع ورق دکوراتیو کلیک کنید: قیمت ورق استیل مشبک

این ورق‌ها با قابلیت تنظیم شکل و ابعاد، می‌توانند به عنوان درب‌ها، پنجره‌ها و پوشش‌های نمای داخلی و خارجی نیز استفاده شوند. همچنین، ورق استیل مشبک به دلیل مقاومت بالا در برابر ضربه و خوردگی، به عنوان پوشش‌های محافظ در محیط‌های صنعتی نیز استفاده می‌شود.

استیل دارای قابلیت حرارتی بالاست بنابراین درب و پنجره ای استیل در دماهای بسیار بالا و پایین کیفیت خود را از دست نمی دهد.

همچنین به دلیل شکل پذیری بالای استیل به راحتی می توان درب و پنجره های زیادی را با طرح های مختلف تولید کرد.

5. سقف های استیلی در نمای ساختمان

در بسیاری از ساختمان های بزرگ و مدرن از سقف های استیل استفاده می شود تا مقاومت و پایداری بیشتری به ساختمان ببخشد. این کاربرد در ساختمان هایی نظیر هتل ها، ساختمان های تجاری و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

استنلس استیل در صنایع متعددی مورد استفاده قرار میگیرد کاربرد استیل در خودروسازی نیز یکی از متداول‌ترین کاربردهای آن است.

 

Structural applications of stainless steel in infrastructure include load-bearing components in pedestrian, road and railway bridges ( girders, arches, tension rods, etc. ) and tunnels ( support framing for lining, maintenance walkways, lighting and signage supports ).

Stainless steel is also widely used for street furniture (barriers, handrails) and for the entrance structures to underground stations

 

کاربردهای سازه ای استنلس استیل در زیرساخت ها شامل اجزای باربر در پل های عابر پیاده، جاده ای و راه آهن (تیرها، قوس ها، میله های کششی و غیره) و تونل ها (قاب بندی پشتیبانی برای آستر، گذرگاه های نگهداری، روشنایی و تکیه گاه های علائم) است. فولاد ضد زنگ نیز به طور گسترده ای برای مبلمان خیابانی (موانع، نرده ها) و برای سازه های ورودی به ایستگاه های زیرزمینی استفاده می شود.

 

شهر استیل واردکننده بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات استنلس استیل از برترین تولیدکنندگان استیل در سراسر جهان است.

برای دریافت مشاوره رایگان خرید و استعلام قیمت با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید.

02168559

 

شما در این مطلب با موضوع کاربرد استیل در نمای ساختمان همراه ما بودید. علاوه بر مواردی که در بالا عنوان شد از استیل برای محوطه سازی در برخی از نماهای ساختمان، استفاده می شود. کاربرد استیل در محوطه سازی مانند سایر بخش های ساختمان می تواند المانی تزئینی و جذاب باشد. در پایان امیدواریم از این مطلب بهره کافی را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *