مقالات

ورق استیل آسانسور چیست؟ انواع آن کدام است؟

ورق استیل آسانسور

برای آشنایی با ورق استیل آسانسور ابتدا بهتر است با ویژگی های انواع ورق های استیل آشنا شوید. ورق استیل نوعی فولاد آلیاژی است که به آن استنلس استیل نیز گفته می شود. این نوع فلز حاوی حداقل ۱۲ درصد کروم در ترکیبات خود می باشد. به همین دلیل در مقابل زنگ زدگی و عوامل آسیب زننده محیطی مانند خوردگی و… مقاومت بالایی دارد. امروزه ورق های استیل به دلیل خاصیت ضد زنگ بودن و همچنین ظاهر زیبا و درخشان کاربرد زیادی در ساخت و ساز و تولید تجهیزات مختلف مانند لوازم خانگی یا المان های معماری و تولید کابین آسانسور دارد. قیمت ورق استیل آسانسور با توجه به خاصیت و ترکیباتی که دارد نسبت به سایر فلزات موجود در بازار مانند کروم و نیکل گرانتر است.

با شهر استیل عرضه کننده انواع محصولات استنلس استیل با بهترین قیمت و کیفیت، همراه شوید تا پاسخ کاملی به پرسش ورق استیل آسانسور چیست و انواع آن کدام است ارائه دهیم. همچنین مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت ورق استیل آسانسور را نیز بررسی می کنیم.

ورق استیل آسانسور چیست؟

امروزه نمی توان ساختمان مسکونی، تجاری و اداری مدرنی پیدا کرد که در آن از امکانات و تجهیزاتی چون آسانسور استفاده نشده باشد.

آسانسور از بخش های مختلفی مانند تیرهای عمودی، سقف و یوک بالا تشکیل شده است. مهمترین قطعات در آسانسور سقف و کف کابین می باشد که نقش مهمی در استحکام و ایمنی آسانسور دارد.

برای ساخت کابین آسانسور و اجزای آن مانند سقف و کف کابین، از متریال استیل استفاده می شود. ورق استیل آسانسور در صورت مرغوبیت برای جلوگیری از خرابی، پوسیدگی یا هر نوع تغییر شکل دیواره ها و کف آسانسور گزینه بسیار مطمئنی می باشد.

در حال حاضر کابین های استیل آسانسور نسبت به سایر مدل ها قیمت بالاتری دارد. از مهمترین ویژگی های کابین های ساخته شده از ورق استیل آسانسور می توان به درخشندگی و زیبایی منحصر به فرد آن اشاره کرد.

ورق استیل آسانسور

برای این که قیمت ورق استیل آسانسور برای شما مقرون ‌به ‌صرفه تمام شود می توانید به تولیدکنندگان معتبر مراجعه کنید تا هزینه واسطه ها به شما تحمیل نشود. در اینصورت می توانید خرید خود را به صورت مستقیم و با قیمت تولیدی انجام دهید.

کاربرد ورق استیل در کابین آسانسور

همان طور که عنوان شد ورق استیل در صنایع ساختمان سازی کاربرد زیادی دارد. یکی از کاربردهای ویژه ورق استیل ساخت کابین آسانسور می باشد. چرا که ورق استیل علاوه بر مقاومت و استحکام، ظاهر درخشان و زیبایی دارد.

بنابراین کاربرد آن در ساختمان های مدرن و امروزی از لحاظ سبک معماری، جذابیت و زیبایی بصری زیادی به همراه دارد. برای مشاهده انواع ورق استیل آسانسور کلیک کنید: ورق استیل دکواتیو

 

استفاده از استیل بگیر برای تولید آسانسور

در بازار فروش انواع آهن و فلزات، ممکن است دو اصطلاح ورق استیل بگیر و ورق استیل نگیر به گوشتان خورده باشد.

استیل بگیر خاصیت جذب به وسیله آهنربا را دارا می باشد و برعکس استیل نگیر فولادی است که به آهنربا جذب نمی شود. در میان انواع آلیاژهای استیل، ورق استیل ۳۱۶ و ورق استیل ۳۰۴ به دلیل دارا بودن آلیاژ نیکل و کروم در دسته ورق های نگیر استیل قرار دارند.

ورق استیل ضد زنگ بگیر در دسته خانواده فریتی قرار دارد. بنابراین ورق بگیر با نام ورق استیل فریتین نیز در بازار شناخته می شود. مراحل سخت کاری ورق استیل بگیر با نورد سرد و بدون عملیات حرارتی انجام می شود. ساختار ورق استیل بگیر به شکل کریستال مربعی و دارای خاصیت مغناطیسی است.

به همین دلیل در هدایت جریان های الکتریکی عملکرد خوبی دارد و می‌توان از آن در انواع سازه هایی چون ساخت آسانسور استفاده کرد.

 

ورق طرح دار استیل آسانسور

از طرفی ورق استیل بگیر فاقد نیکل یا حاوی مقادیر بسیار کمی از آن می‌باشد. بنابراین هزینه تولید و ساخت آن کمتر است.

به طور کلی می توان گفت قیمت ورق استیل بگیر نسبت به خیلی از گرید های ورق های استیل آستنیتی مقرون به صرفه تر می‌باشد.

از مهمترین ویژگی های ورق استیل بگیر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برش آسان
  • سرد شدن سریع
  • مقاومت در برابر تنش های محیطی و خوردگی
  • شکل پذیری مناسب
  • جوش آسان
  • رسانه حرارتی بالا (حدوداً پنج برابر فولاد آستنیتی)
  • دارای ضریب انبساطی خطی پایین
  • قابل استفاده در محیط های نیتریدی و اکسید کننده
  • انبساط حرارتی پایین
  • هدایت حرارتی بالا
  • مقاوم در برابر اکسیداسیون و دما

سایر کاربردهای ورق استیل بگیر

در حال حاضر ورق استیل بگیر سطح فروش بالایی را در میان سایر ورق های استیل به خود اختصاص داده است. به طوری که در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله:

  •  ساخت خودرو (شامل تزیینات، صندوق عقب خودرو، سیستم اگزوز، دیسک ترمز، چراغ های جلو، فنر ها و گیره ها و…)
  • ساختمان سازی ( شامل کانال های دودکش، ناودان، ساخت نما و سقف و…)
  • تجهیزات صنایع مواد غذایی ( شامل یخچال، مایکروویو، اجاق گاز، پنل های فروشگاهی، چرخ دستی و…)
  • ساخت لوازم خانگی (شامل ظرفشویی، لباسشویی، یخچال، سینک، فریزر و غیره)

استیل طرح دار آسانسور چیست؟

نوع دیگری از ورق استیل به نام ورق استیل طرح دار آسانسور در بازار موجود است که دارای خاصیت ضد زنگ زدگی و خواص مکانیکی می باشد؛ همچنین قابلیت فرم پذیری بسیار بالایی دارد.

در واقع ورق استیل طرح دار نوعی ورق استیل متفاوت است که کاربرد زیادی در صنایع مختلف از جمله ساخت اتاقک آسانسور و اجزای آن از جمله پنل دکمه های آسانسور و… دارد. طرح های متنوع ورق استیل طرح دار آسانسور امکان استفاده از آن را در المان ها و تزئینات ساختمان ها بسیار رایج کرده است.

قیمت استیل طرح دار آسانسور نسبتا در بازار صنایع و قطعات آسانسور بالاست. علت آن هم مراحل ساخت و تولید استیل طرح دار می باشد که شامل عملیات شکل گیری می باشد. علاوه بر این نوعی از ورق‌های استنلس استیل تحت عنوان ورق استیل رنگی نیز در بازار موجود هستند که در کابین‌های آسانسور و درب آسانور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین نوع آلیاژها نیز در قیمت ورق استیل طرحدار تاثیرگذار است. ورق استیل طرح دار معمولاً از استیل نگیر یا استیل ۳۰۴ ساخته می‌شود. بنابراین طبیعی است که قیمت آن نسبت به سایر استیل ها گران تر باشد.

 

استیل طرحدار آسانسور

 

از جمله ورق های طرح دار آسانسور می توان به ورق استیل طلایی، استیل شمپاینی، استیل میرور دودی و… اشاره کرد. این مدل ها هم از لحاظ کیفیت سطح بالایی دارند و هم از لحاظ ظاهر، جلوه بصری منحصر به فردی در نمای داخلی ساختمان ایجاد می کند.

یکی از مدل های محبوب ورق استیل که برای ساخت کابین آسانسور استفاده می شود ورق استیل طرح دار دکوراتیو یا ورق استیل میرور است.

ورق استیل دکوراتیو یا ورق استیل میرور در شکل ها و قالب های گوناگون به صورت طرح های سه بعدی بر که بر روی انواع ورق هایی با رنگ مسی، طلایی و نقره ای اجرا شده است در بازار موجود است.

فرایند ایجاد طرح بر روی ورق استیل با عملیات بافت نورد یا فشار انجام می شود. از ویژگی های ورق استیل طرحدار می توان به ضخامت کم، ظرافت و سطح صاف و صیقلی آن اشاره کرد.

همچنین ورق استیل دکوراتیو در انواع مدل های براق، مات و خش دار تولید می شود. علاوه بر استفاده در داخل آسانسور از این نوع فولاد ضد زنگ، برای تولید برخی از ظروف دکوری نیز استفاده می شود.

مزایای استفاده از استیل در ساخت آسانسور

ورق های استنلس استیل استفاده شده از در ساخت کابین آسانسور دارای فلز کروم در ترکیبات سازنده خود هستند که مانع از خوردگی استیل می‌شود.

به عنوان مثال ورق استیل 430 مورد استفاده شده در کابین‌های آسانسور دارای حداقل 11 درصد کروم است که لایه‌ای اکسیدی بر سطح ایجاد کرده از خوزدگی و زنگ زدگی ورق استیل جلوگیری می‌کند.

از دیگر مزایایی که سبب شده است تا ورق استیل به عنوان فلز محبوب در ساخت کابین اسانسور مورد استفاده قرار بگیرد، طول عمر و دوام بالای آن، مقاومت زیاد در برابر فشار و ضربه، حداقل نیاز آن به تعمیرات و نگهداری است و از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه نیز می‌باشد.

علاوه‌براین ورق استیل گرد و غبار را به خود جذب نمی‌کنند و با یک پارچه به راحتی تمیز می‌شوند و نگهداری از آن‌ها ساده است.

تنوع و تعدد رنگ‍ها و  طرح‌های مختلف ورق استیل یکی دیگر از مزیت‌های اصلی استفاده از این فلر در ساخت سقف، کف، دیوارهای داخل کابین و درب آسانسور است.

 

استیل آسانسور

استفاده از ورق استنلس استیل در کابین آسانسور بسیار مهم است به دلایل زیر:

  1. مقاومت در برابر خوردگی: استنلس استیل یکی از مقاومترین مواد در برابر خوردگی است. این ویژگی باعث می شود که ورق استنلس استیل در برابر رطوبت و هوای مرطوب که در آسانسور ها وجود دارد، مقاومت داشته باشد و از زنگ زدگی جلوگیری کند.
  2.  ضد باکتریال: استنلس استیل خاصیت ضد باکتریال دارد و سطح آن ضد رشد باکتری ها است. این ویژگی به دلیل صاف بودن سطح و عدم جذب رطوبت، باعث می شود که کابین آسانسور همیشه تمیز و بهداشتی باشد.
  3.  ظاهر زیبا: ورق استنلس استیل رنگی با طرح ها و رنگ های مختلف قابل تولید است. این ویژگی باعث می شود که کابین آسانسور ظاهری زیبا و متناسب با سبک و دکوراسیون ساختمان داشته باشد.
  4.  مقاومت فیزیکی: ورق استنلس استیل بسیار مقاوم است و در برابر ضربه، خط و خش و خوردگی مقاومت دارد. این ویژگی باعث می شود که کابین آسانسور در برابر سایش و آسیب های روزانه مقاوم باشد و به مدت طولانی استفاده شود.

به طور کلی، استفاده از ورق استنلس استیل در کابین آسانسور باعث می شود تا کابین آسانسور بیشترین مقاومت را در برابر عوامل خارجی داشته باشد و در عین حال ظاهری زیبا و بهداشتی داشته باشد.

قیمت ورق استیل آسانسور

شما در این مطلب با موضوع ورق استیل آسانسور چیست و انواع آن کدام است؟ از سایت شهر استیل عرضه کننده انواع محصولات استنلس استیل از جمله پروفیل استیل و انواع ورق های استیل همراه بودید.

همانطور که عنوان شد ورق استیل استنلس با توجه به عناصر موجود در ساختار آن، خواص متفاوتی دارد.

بنابراین قیمت ورق استیل آسانسور نیز با توجه به استحکام و سختی استیل متفاوت می باشد. همچنین از پارامترهای دیگری که بر قیمت ورق استیل آسانسور تاثیر گذار است می توان به نرخ دلار و ابعاد ورق اشاره کرد. در پایان امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. برای مشاهده انواع ورق های استیل کلیک کنید: قیمت ورق استیل

 

شهر استیل وارد کننده انواع محصولات استنلس استیل از جمله انواع ورق استیل، پروفیل استیل، لوله‌های استیل و … است. برای مشاوره رایگان خرید و استعلام قیمت استیل با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

6639472666394734

 

استنلس استیل به دلیل ویژگی های شیمیایی و فیزیکی منحصر به فردی که دارد در آسانسور سازی به ویژه داخل کابین‌ها، درب آسانسور و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقاومت در برابر خوردگی، ضد باکتریال بودن، طاهر زیبا و مقاوت فیزیکی از جمله دلایلی هستند که استنلس استیل را به ورق استیل آسانسور تبدیل نموده است. در این مطلب درباره ماهیت استیل آسانسور و مزیت استفاده از آن صحیت شد. به طور کلی، استفاده از ورق استنلس استیل در کابین آسانسور باعث می شود تا کابین آسانسور بیشترین مقاومت را در برابر عوامل خارجی داشته باشد و در عین حال ظاهری زیبا و بهداشتی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *