مقالات

کاربرد استیل در جواهرسازی

کاربرد استیل در جواهرسازی

استنلس استیل به دلیل خاصیت ضدزنگ و مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی، در جواهرسازی کاربرد بسیاری دارد. این خاصیت‌ها باعث می‌شود که قطعات جواهری از استنلس استیل، در برابر عوامل خارجی مانند آب، هوا، تعرق و… مقاوم باشند و در بلندمدت به شکل خود باقی بمانند. همچنین، استنلس استیل به دلیل ظاهر زیبا و شادابی که دارد، در طراحی و ساخت قطعات جواهری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربردهای استیل در جواهرسازی به لطف ویژگی های منحصربفرد این فلز، روز به روز در حال گسترش است. این فلز با ویژگی‌هایی مانند سختی، مقاومت در برابر زنگ زدگی و قابلیت انعطاف بالا، به عنوان یکی از بهترین مواد برای ساخت انواع زیورآلات در صنایع موردنظر انتخاب می‌شود.

در این مقاله با فروشگاه شهر استیل عرضه کننده انواع محصولات استنلس استیل همراه شوید تا با استیل جواهرسازی و کاربرد استنلس استیل در جواهرسازی بیشتر آشنا شوید.

انواع زیورآلات با استیل جواهرسازی

فلز استیل به دلیل مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی، سختی و قابلیت انعطاف پذیری برای ساخت جواهراتی مانند انگشتر، دستبند، گوشواره و زنجیر مناسب است. همچنین ورق استنلس استیل به عنوان یکی از بهترین مواد برای ساخت انواع اکسسوری تزئینی نیز شناخته می شود.
ظاهر شیک و جذاب، کاربردهای استیل در جواهرسازی را افزایش داده و آن را به جایگزینی برای طلا و نقره در ساخت انواع زیورآلات تبدیل

کرده است. در حال حاضر استیل جواهرسازی به صورت خام و یا با روکش‌های مختلفی مانند روکش طلا، روکش نیکل و روکش کروم در بازار موجود است.

۱٠ دلیل مهم برای کاربردهای استیل در جواهرسازی

به نظر شما کدام مشخصات فنی و ویژگی ها باعث می شود از فلز استیل در صنعت جواهر سازی استفاده کرد؟ برای پاسخ به این پرسش ما مهمترین ویژگی های این فلز را برای ساخت زیورآلات بررسی می کنیم:

کاربرد استیل در ساخت زیور آلات

  1. مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی: استیل به دلیل داشتن مقدار زیادی کروم در ترکیبات خود، مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارد.
  2.  ضدخش بودن: استیل از سختی و مقاومت بالایی برخوردار است، بنابراین در برابر خراشیدگی و سایش مقاوم می باشد.
  3. قابلیت پردازش: استیل قابلیت پردازش و شکل‌دهی خوبی دارد و به راحتی می توان با آن، انواع مختلفی از جواهرات را تولید کرد.
  4.  قیمت مناسب: نسبت به فلزات گرانبها مانند طلا و نقره، استیل قیمت مناسب و ارزان‌تری دارد. بنابراین کاربرد استنلس استیل در جواهرسازی می‌تواند به صرفه‌ترین راه برای داشتن زیورآلات با کیفیت و زیبا باشد.
  5. ضد حساسیت بودن: یکی از ویژگی‌های استیل جواهرسازی، ضد حساسیت بودن است و برای افرادی که به فلزات دیگر حساسیت دارند و دچار ناراحتی های پوستی می شوند، گزینه‌ی مناسبی می‌باشد.
  6. سبکی و راحتی: استیل به دلیل سبکی و راحتی، برای ساخت زیورآلاتی که باید بر روی دست یا گردن قرار گیرند، بسیار مناسب است.
  7. قابلیت تمیز شدن: تمیزکردن زیورآلات یکی از دغدغه های مهم مصرف کنندکان است، استیل بسیار آسان تمیز می شود و نیاز به نگهداری و تعمیرات کمتری دارد.
  8. سطح براق و درخشان: به لحاظ زیبایی ظاهری، کاربرد های استیل در جواهرسازی بسیار محبوب است. این فلز با درخشش و جلایی که دارد زیبایی خاصی به زیورآلات می‌بخشد و می‌تواند با انواع سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی ترکیب چشم نوازی ایجاد کند.
  9. .عدم تغییر رنگ: استیل به دلیل مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون، تغییر رنگ و سیاه شدن ، به عنوان یکی از بهترین مواد برای ساخت زیورآلات استفاده می‌شود.
  10. عدم واکنش شیمیایی: استیل مقاومت بالایی در برابر واکنش‌های شیمیایی و خوردگی دارد. این ویژگی دوام و ماندگاری زیورالات فلزی را در شرایط مختلف افزایش می دهد.

استنلس استیل در صنایع مختلف کاربردهای متعددی دارد، برای دریافت اطلاعات بیشتر و آشنایی با موارد مصرفی استیل توصیه می‌کنیم مقاله انواع کاربرد استیل را مطالعه نمایید.

انواع استیل در ساخت زیورآلات

انواع استیل بسیار متنوع هستند، اما به طور کلی می‌توان آن‌ها را به دو دسته اصلی استیل ضد زنگ و استیل معمولی تقسیم کرد.

 استیل معمولی یا استیل کربنی

استیل غیر ضد زنگ، حاوی کربن و آهن است و به دلیل نداشتن عنصرهایی مانند کروم و نیکل، مقاومت کمتری در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارد. این نوع استیل برای ساخت قطعاتی که در معرض فشار و حرارت قرار دارند، مانند قطعات خودرو، ابزار دقیق و قطعات ماشینی کاربرد دارد.

استیل در ساخت بدلیجات

 استیل ضد زنگ یا استیل زنگ نزن

این نوع استیل به دلیل دارا بودن عنصرهایی مانند کروم و نیکل، مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارد و برای ساخت قطعاتی که در معرض رطوبت و خوردگی هستند، مانند تجهیزات صنایع شیمیایی، پزشکی، غذایی ودریایی، همچنین ساخت لوازم تزئینی و زیورآلات استفاده می‌شود.

رایج ترین گریدها برای کاربردهای استیل در جواهرسازی عبارتند از:

استیل 304

استیل ۳۰۴ بیشترین مقاومت را در برابر خوردگی دارد و در نتیجه برای قطعاتی که به آب و هوا و زنگ زدگی مستقیماً ارتباط دارند، مانند گوشواره‌ها و دستبندها، مناسب است. قیمت ورق استیل 304 نسبتاً مقرون به صرفه است و در مقایسه با دیگر گریدهای استیل، هزینه کمتری دارد.

 استیل L316

استیل L316 یکی از محبوب‌ترین گریدهای استیل جواهرسازی است که به دلیل مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی، قابلیت پذیرش حک و نشان، قابلیت انعطاف پذیری و قابلیت جوشکاری بالا برای ساخت جواهرات استفاده می‌شود.

استیل L904

فولاد ضدزنگ L904 نیز به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی، مقاومت در برابر اسیدها و بازها و قابلیت جوشکاری بالا برای ساخت جواهرات کاربرد دارد.

استیل 430

این گرید از استنلس استیل، برای ساخت قطعات جواهری با قابلیت انعطاف کم مناسب است و بیشتر برای ساخت قطعاتی با شکل های ساده استفاده می شود. این گرید از استیل دارای مقاومت کمتر در برابر خوردگی و زنگ زدگی است و به عنوان ماده اولیه در ساخت زیورآلات کمتر استفاده می شود، به همین دلیل قیمت ورق استیل 430 نسبت به سایر استنلس استیل ها کمتر است.

نکته: کاربردهای استیل در جواهرسازی با هر گریدی، بستگی به نیازهای خاص و نوع جواهری دارد که قرار است ساخته شود.

کاربرد استیل در جواهرسازی

دستگاه ساخت بدلیجات استیل

دستگاه‌های ساخت بدلیجات استیل ابزارهایی هستند که برای پردازش و شکل‌دهی به مواد استیلی به منظور ساخت جواهرات و بدلیجات مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها از انواع مختلفی از تکنولوژی‌ها و ابزارها برای ایجاد طرح‌ها، برش، حکاکی، خمکاری و جوشکاری استفاده می‌کنند.

برای کاربردهای استیل در جواهرسازی و ساخت انواع زیورآلات با این فلز، ابزارهای مختلفی استفاده می شود که عموما شامل موارد زیر است:

  •  دستگاه برش لیزری برای برش دقیق و شکل دادن به قطعات استیل
  • دستگاه تراش CNC برای تراش قطعات استیلی
  • دستگاه جوشکاری برای جوش و اتصال قطعات استیل با هم
  • دستگاه پولیش برای پاک کردن و صیقل دادن به سطوح استیل
  • دستگاه حکاکی لیزری برای حکاکی طرح های مختلف بر روی سطوح استیل جواهرسازی
  • ابزارهای دستی مانند انبر، گیره، پیچ و مهره و …برای اتصال قطعات زیورآلات

استفاده از این دستگاه‌ها به ساخت بدلیجات استیل با دقت و زیبایی بیشتر کمک می‌کند. این دستگاه‌ها معمولاً در واحدهای صنعتی و کارگاه‌های جواهرسازی و ساخت بدلیجات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

از دیگر کاربردهای ورق استنلس استیل می‌توان به کاربرد استیل در دکوراسیون داخلی نیز اشاره نمود.

 

شهر استیل واردکننده بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات استنلس استیل از برترین تولیدکنندگان استیل در سراسر جهان است.

برای دریافت مشاوره رایگان خرید و استعلام قیمت از طریق شماره 02168559   با  کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید.

 

پایان

شما در این مطلب با موضوع کاربردهای استیل در جواهرسازی همراه ما بودید. همانطور که عنوان شد استیل دارای مقاومت بالایی در برابر خوردگی، زنگ زدگی و خراش است. بنابراین، زیورآلات ساخته شده از استیل می‌توانند بسیار مقاوم و ماندگار باشند. همچنین در جواهرسازی، گریدهای استیل مختلفی به کار می‌روند، اما دو گرید استیل L316 و L904 به دلیل خواص و ویژگی‌های خود برای ساخت جواهرات بسیار بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر درباره کاربرد استنلس استیل در جواهرسازی نظر یا نکته ای در ذهن دارید آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *