پیچ و مهره استیل چیست ؟

پیچ و مهره استیل یکی از پرکاربردترین اتصالات صنعتی است. این قطعات خصوصا از نظر شکل ظاهری همانند سایر پیچ‌ومهره‌ها هستند و ممکن است به شکل شش‌گوش، آلن و ... باشند. اما از نظر جنس می‌توانند متنوع باشد؛ زیرا استنلس استیل گریدهای گوناگونی دارد.

دلیل استفاده از پیچ و مهره استنلس استیل عمدتا مقاومت بسیار آن در برابر خوردگی و نیز خاصیت غیر مغناطیسی است. به‌ویژه در محیط‌هایی که رطوبت یا مواد اسیدی وجود دارد و سایر فلزات و آلیاژها نمی‌توانند به قدر کافی دوام و کارایی داشته باشند، هم می‌توان از پیچ استیل و هم از مهره استیل استفاده کرد.

در ترکیب پیچ و مهره استیل آهن در کنار چند درصد کروم به همراه عناصر دیگر مانند نیکل، تیتانیوم، مس، نیتروژن، آلومینیوم، سلنیوم و فسفر به کار می‌رود. وجود کروم و نیکل سبب خاصیت غیرمغناطیسی و نیز افزایش مقاومت به خوردگی می‌شود.

درصد عناصر تعیین‌کننده گرید مهره استیل است. قیمت پیچ و مهره استیل نیز می‌تواند بسته به گرید و آلیاژ متفاوت باشد. پیش از تصمیم به خرید پیچ استیل خوب است ویژگی‌های آن را بشناسید و مزایایش را بدانید.

شرکت شهر استیل وارد کننده انواع پیچ و مهره استیل در طرح های مختلف می‌باشد.

عرضه انواع پیچ و مهره استیل با ضمانت اصالت آلیاژ و وزن بار، برای دریافت مشاوره خرید و استعلام قیمت پیچ و مهره استیل از طریق شماره‌های زیر با کارشناسان مجموعه شهر استیل در تماس باشید.

66394726 - 66394734 - 09197545601

انواع پیچ و مهره استیل

دسته‌بندیی بر مبناهای گوناگونی را می‌توان درمورد پیچ و مهره استنلس استیل مطرح کرد. مهم‌ترین آن‌ها دسته بندی بر اساس گرید است.

مهم‌ترین گریدهای پیچ و مهره استیل

پیچ و مهره استیل

گرید 304: نسبت کروم و نیکل در این گرید 18 و 8 است. این گرید هم مستحکم و ضد خوردگی است و هم شکل‌پذیری بسیار مطلوبی دارد. بیشتر پیچ و مهره‌های استیل از این گرید ساخته می‌شوند.این گرید آنیل شده است و خاصیت مغناطیسی ندارد.

از سوی دیگر نوع کم‌کربن این گرید که با نام 304l شناخته می‌شود، بیشترین مقاومت را به خوردگی دارد بنابراین در محیط‌هایی بسیار خورنده که هیچ آلیاژی مقاومت کافی را در برابر آن ندارد، از این نوع پیچ و مهره استیل می‌توان استفاده کرد.

قیمت پیچ استیل

گرید 316: گرید بعدی که در بورس پیچ و مهره استیل بیشتری تقاضا را دارد، 316 است. این گرید نیز در دسته استیل‌های نگیر و غیرمغناطیسی قرار می‌گیرد. مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر خوردگی و همچنین گسیختگی از خود نشان می‌دهد. ضمن این‌که جوش‌پذیری بالایی دارد. بنابراین در صنایع گوناگون غذایی، شیمیایی، سطوح و تجهیزات آزمایشگاهی، خودروسازی و اتصالات وسایل حمل و نقل دریایی، مبدل‌های حرارتی و ... می‌توان از آن استفاده کرد.

از سوی دیگر نوع کم‌کربن این گرید که با نام 304l شناخته می‌شود، بیشترین مقاومت را به خوردگی دارد بنابراین در محیط‌هایی بسیار خورنده که هیچ آلیاژی مقاومت کافی را در برابر آن ندارد، از این نوع پیچ و مهره استیل می‌توان استفاده کرد.

شهر استیل عرضه کننده انواع پیچ و مهره استیل

جهت استعلام قیمت و ثبت سفارش تماس بگیرید، خرید مطمئن و آسان را با ما تجربه کنید.

قیمت استیل

انواع پیج استیل

انواع پیچ استیل شامل پیچ‌های شش‌گوش، پیچ آلن و بولت می‌شود که هریک در جای خود کاربرد دارند.

پیچ خودکار استیل

پیچ خودکار به مدلی از پیچ‌ها می‌گویند که اشکال و کاربردهای بسیار متنوعی دارند. برای نصب وسایل روی دیوار از این پیچ در کنار رولپلاک استفاده می‌شود.

رول بولت استیل

از این اتصالات استیل برای سازه‌ها و قطعات بتنی استفاده می‌شود. بسته به کارایی انواع و شکل‌های گوناگونی دارند. برخی از یک پیچ به شکل L ساخته می‌شوند که با واشر بسته می‌شود. برخی دیگر شش‌ضلعی هستند. انواع دیگری از آن هم از یک پیچ خمیده همراه با یک گیره تشکیل می‌شوند.

شهر استیل وارد کننده انواع پیچ و مهره استیل در مدل های مختلف، جهت استعلام قیمت پیچ و مهره استیل و ثبت سفارش با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

66394726 - 66394734 - 09197545601

کاربرد پیچ و مهره استیل

فروش پیچ و مهره استیل می‌تواند با اهداف گوناگونی صورت گیرد. کاربردهای گوناگونی که از اتصالات استیل انتظار می‌رود هریک می‌تواند مربوط به آلیاژ خاصی باشد.

برخی از مهم‌ترین کاربردهای پیچ و مهره استیل در این حوزه‌هاست:

 صنایع پتروشیمی

برای مثال در نیروگاه‌ها برای ساخت اسکلت‌ها و پایه‌ها، تابلوبرق‌ها و یا نصب چراغ‌ها از پیچ و مهره استیل استفاده می‌شود. گریدهای گوناگون بولت استیل و همچنین انواع مهر استیل در این حوزه کارایی فراوان دارد.
همچنین در تجهیزات لوله و شیرآلات نیروگاه یا تجهیزات سرچاهی از اتصالات استنلس استیل استفاده می‌شود که مستحکم، اکسیدناپذیر و مقاوم به خوردگی و حرارت است

فروش پیچ استیل

 صنایع دریایی

پیچ استیل شش‌گوش از گرید 316 معمولا در اتصالات تجهیزات دریایی استفاده می‌شود تا بتواند در فضای داخل آب (خصوصا آب شور دریا) یا در مجاورت رطوبت زیاد دوام و ویژگی‌های خود را کاملا حفظ کند و وظیفه اتصال بی‌نقص خود را به نحو احسن انجام دهد.

 ساختمان‌سازی

از اسکلت فلزی پیچ‌ومهره‌ای، انواع سازه‌های پیچ‌ومهره‌ای، سازه‌های فضایی و سبک در ساختمان‌سازی استفاده می‌شود که اتصالات آن‌ها غالبا بر عهده پیچ و مهره استیل است.

علاوه بر انواع پیچ و مهره، از بولت‌ها نیز برای صفجه ستون، در و پنجره، کابینت و ... استفاده می‌شود.
همچنین برای حفاظ‌ها و نرده‌ها در ساختمان‌ها از اتصالات استیل بهره می‌گیرند.

قیمت پیچ و مهره استیل

برای تغییر چنان که پیش‌تر هم اشاره شد، انواع پیچ و مهره استیل قیمت متفاوتی دارند و این به دلیل آلیاژهای گوناگون آن‌هاست.
برخی از عناصر در اتصالات استیل، مانند کروم و نیکل، گران‌قیمت و ارزشمند هستند و درصد آن‌ها در آلیاژ می‌تواند بر قیمت اثر داشته باشد.

از سوی دیگر قیمت پیچ و مهره استیل مانند هر محصول و کالای دیگر تحت تأثیر وضعیت عرضه و تقاضا در بازار داخلی و نیز نوسانات قیمت ارز است. زیرا استیل یک ماده وارداتی است و در داخل کشور تولید نمی‌شود.

به همین دلیل است که امکان ارائه لیستی از قیمت انواع پیچ و مهره استیل وجود ندارد یا در صورت ارائه نمی‌تواند معتبر باشد. زیرا قیمت‌ها مدام در حال تغییر هستند. هر زمان که به یک مرکز فروش پیچ و مهره استیل مراجعه کنید، ممکن است قیمت‌ها با ماه قبل تفاوت پیدا کرده باشند.

شهر استیل عرضه کننده انواع پیچ و مهره استیل ، ارائه دهنده محصولات استیل با کیفیت همراه با ضمانت اصالت آلیاژ

برای استعلام قیمت پیچ و مهره استیل و ثبت سفارش خود با کارشناسان مجموعه از طریق شماره‌های زیر در تماس باشید.

66394726 - 66394734 - 09197545601

ویژگی‌ها و مزایای پیچ و مهره استیل

اتصالات استیل ویژگی‌های قابل توجهی دارند که می‌تواند اصلی‌ترین دلایل کاربرد زیاد و رونق فروش پیچ و مهره استیل باشد.

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای آن‌ها به این قرار است:

پیچ خودکار استیل

مقاومت در برابر خوردگی: این ویژگی فلز استیل است که مقاومت بی‌نظیری در برابر خوردگی دارد. خوردگی برای پیچ و مهره استیل یک ویژگی ضروری است. از یک سو به دلیل اصطکاکی که هنگام نصب و ایجاد اتصال برای آن ایجاد می‌شود و از سوی دیگر به این دلیل که وقتی در مجاورت آب، اسید و دیگر مواد خورنده قرار دارد، بتواند خواص و کارایی خود را حفظ کند. کربن کم و درصد بالای کروم سبب افزایش مقاومت این اتصالات به خوردگی می‌شود.

قابلیت بازیافت کامل: استیل فلزی است که 100درصد قابل بازیافت است. این مسئله ضمن صرفه اقتصادی از نظر محیط زیستی مزیتی قابل توجه به شمار می‌رود.

استحکام بسیار: اگر پیچ یا مهره استیل استحکام کافی را نداشتند، استفاده از آنها به عنوان اتصالات منطقی نبود. اطمینان از اتصال کامل با کمک این پیچ‌ومهره‌های مستحکم حاصل می‌شود که به دلیل آلیاژی که دارند، در اثر فشار یا ضربه آسیب نمی‌بینند.

ظاهر زیبا و جذاب: یکی از دلایل استقبال و خرید پیچ استیل، ظاهر زیبای آن است. فلز استیل در گریدهای گوناگون بسیار درخشنده است و از آن‌جا که در برابر خوردگی و اکسید شدن مقاومت تقریبا کاملی دارد، تغییر رنگ و ظاهر نمی‌دهد.

خرید پیچ و مهره استیل

شهر استیل وارد کننده انواع پیچ و مهره استیل در مدل های مختلف، جهت استعلام قیمت پیچ و مهره استیل و ثبت سفارش با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

66394726 - 66394734 - 09197545601

معمولا غیرمغناطیسی: برای ساخت پیچ و مهره استیل معمولا از آلیاژ‌های گوناگون استیل گرید 300 استفاده می‌شود که آن را در اصطلاح نگیر می‌خوانند؛ به این معنا که فاقد خاصیت مغناطیسی است. غیرمغناطیسی بودن برای پیچ مهره استیل یک ویژگی ضروری است تا تحت تأثیر میدان مغناطیسی حرکت نکند.

دسترسی آسان: از آنجا که تقاضا برای اتصالات استیل زیاد است و کاربردهای آن فراوان هستند، تولیدکنندگان انگیزه کافی برای تولید این کالا دارند. مراکز فروش پیچ و مهره استیل بسیارند و این اتصالات تقریبا در همه‌جا در دسترس قرار دارند.

قیمت نسبتا ارزان: قیمت پیچ و مهره استنلس استیل با توجه به دوام، مقاومت و کارایی‌های گوناگونی که دارد، کاملا مناسب است. با یک بار خرید پیچ استیل احتمالا دیگر نیاز به خرید دوباره آن نخواهید داشت.

نکاتی در خرید پیچ استیل

برای خرید پیچ و مهره و اتصالات استیل به این نکات توجه کنید:

  •  همیشه احتمال وجود اجناس تقلبی در بازار می‌رود بنابراین به فروشگاهی مراجعه کنید که باسابقه و خوش‌نام است.
  • در خرید باید به کاربردی که از اتصالات انتظار دارید توجه داشته باشید و حتی فروشنده را مطلع کنید تا جنس مناسب را در اختیار شما قرار دهد. 
  • ابعاد پیچ‌ها باید با ابعاد و وزن قطعاتی که قصد اتصالشان را دارید متناسب باشد.

شهر استیل عرضه کننده انواع پیچ و مهره استیل. برای خرید مطمئن همراه به ضمانت اصالت آلیاژ از طریق شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان مجموعه در تماس باشید.

66394726 - 66394734 - 09197545601

Leave feedback about this

  • Rating